Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 779 ggr
LinneaG
0

På fredag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På fredag ska jag och Henrietta (Älskar_hästar) åka till Gustavsbergs RK och hälsa på Kapzel, min gamla foderponny. (antar att några vet vem han är)

Han flyttade från oss för ca. fem veckor sedan till ett större stall med ridskola och ridhus. Vi hoppas att få se att han har det bra!

Kameran ska med, så ni ska få se bilder =)

Bilden fick jag i veckan av hans ägare, på bilden är det kapzel och hans ägare Karro.

Linda
0

åhh vad kul

Älskar_hästar
0

Längtar efter att få se honom!

SarahPeace
0

så roligt :D:D

Sandra
0

Glöm inte ta bilder så jag också får se!!! =)

LinneaG
0

Kameran ska med! Måste ju visa hur han har det nu =)

LinneaG
0

Sådär, nu har vi vart hos kapzel och hälsat på. Han såg fin ut när han var klippt, ser yngre och friskare ut. Men han hade förändrats lite, öronen bakåt hela tiden, gick runt i boxen väldigt mycket och verkade vara hur utråkad som helst.

Här kommer lite bilder. - Utanför anläggningen

LinneaG
0

Kapzel i boxen

LinneaG
0

Han har fått kort man igen..

LinneaG
0

Hagarna..

LinneaG
0

en till hage..så såg alla hagar ut

LinneaG
0

en till på Kapzel

lisette
0

vilka…trevliga hagar… hmm. not.

bebbe
0

Det vill inte jag kalla hagar, Fundersam

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Mandysan
0

Inte jag heller….Här har vi iofs inte så där supermkt mark när man tänker på antalet hästar men alla går ju tillsammans i en STOR hage. DEt är mkt bättre än små plutt inhägnade utrymmen där dom inte går många tillsammans!

LinneaG
0

nä, hagarna var verkligen inte roliga. De gick en och en, vissa två, och de fick vaar ute i max 4 h.

Mandysan
0

#15 MEN gud! Stackars Kapzel!

LinneaG
0

Det här var de enda hästarna som var ute när vi kom.

Wiemona
0

4 timmar är inte mkt uteliv. Det är för dåligt när de måste stå inne så mycket. Man förstår ju att en del hästar börjar utveckla stereotypa beteenden när man hör sådant.

Maja
0

Ehh.. Det där såg ju inte speciellt kul ut.. :/ Har han stått där förut, alltså innan han kom till dig, eller är det första gången? Har inte riktigt hängt med till 100% när du har berättat.. :P Vad säger hans ägare om stället då?

lisette
0

man kan ju iofs tänka sig om hästarna blir ridna mkt att de inte behöver mer utevistelse. det vet jag på vissa travstallar, hästarna går i liknande hagar och ute ca 6 timmar, men de körs ju en del med..

LinneaG
0

det är hans ägare som ville flytta dit.

Han har inte stått där tidigare, endast på ställen där han vart ute minst 8 h per dag,

Sehvrin
0

Hagarna såg riktigt tråkiga ut……

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Sandra
0

Usch… stackars lilla gubben som hamnat där. Helt allvarligt alltså. Även om vårat stall är ganska pluttit o primitivt. Så hade han det hundra gånger bättre hos oss!

gejsa
0

Att få vara ute endast 4-6 timmar per dag är på tok för lite för en häst. En häst bör få vara ute minst 10-12 timmar per dag tycker jag.

Lina
0

måste bara säga att dom hagarna är mkt fina om man gämför med vissa gårdar här omkring:/

gejsa
0

Håller med! Hagarna var stora men det växte inte mycket i dom. Men så blir det ju med många hästar som går i hagarna. Förhoppningsvis får dom väl hö där iaf. *ler*