Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 484 ggr
LinneaG
0

Julklappar

Ja, snart är julen här. Är ju hela 11 veckor kvar men de kommer väl flyga förbi.

Ger ni julklappar till era hästar? Sånafall vad?

Lite tips på julklappar =)

/Linnea

gejsa
0

Jag brukar lägga lite extra morötter och sedan brukar dom få hårt bröd i sin matskål på julafton. Till Lucia brukar vi hänga upp julpynt. Vi går ut i skogen tillsammans vi i stallet och tar granris som vi binder upp i taket med glitter och julkulor så det blir lite juligt i stallet också. I några fönster har jag även adventsstakar. Mysigt värre. mmmm

Kiara
0

I ett stall som jag hade mitt halvblod fick hästarna en nubbe i havren vid sista fodringen på natten till julafton. Det är en gammal tradition från bondesamhället för man trodde att just den naten kunde hästarna prata med varandra och för att vara riktigt lättsamma så skulle dom ha en lille en innanför västen J Annars så är det några apelsiner som gäller för min del.

CBA
0

*helan går sjung hopp fallerallanlej….hick*

Min gamle fick knäckebröd och sen hans favorit godis…äpplen och torkade banan skivor.

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Staffan
0

Vad mysigt det låter! Jag hade en gång en chinchilla som jag älskade (ja faktiskt). Hon hette Leja och var hur mysig som helst. Älskade nötter och russin och att bli kliad under hakan. Och satt i hyllan under tv:n och tittade på dom som tittade på tv… :)

Kom att tänka på henne när jag läste om era presenter till hästarna; jag gav också Leja presenter och gav henne sådant som jag trodde att hon önskade sig.

Tyvärr åt hon barr från julgranen och blev därför bara 2 år. Nu vilar hon på en hemlig plats i Hagaparken, och leker förhoppningsvis bland körsbärsblommorna i Nangijala… :-/

// staffan

Linda
0

Va du e söt staffan du e en gosegris du..faktist blir jag jätte rörd…kram..Ps du var ju faktist en jätte bra marsvins vakt oxå till vår Nelly..

Cheval
0

Brukar inte ge hästarna några saker, men lite extra äpple, knäckebröd och en och annan pepparkaka bjuds det på ;)

Staffan
0

Gosegris vet jag inte men däremot har jag alltid tyckt mycket om djur, få saker gör mig lika upprymd om att få djurs förtroende… :)

// staffan

CBA
0

#7 Då skulle du hålla på med hästar, det är en OTROLIG wow upplevelse när en häst totalt lämnar över sig till dig som människa och "ledare" över eran lilla flock :o)

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

*L*
0

ush måste gå ut med ca 20 hundar och passa lika många barn för att få julklappspengar till att köpa julklappar till allaFundersam