Ländtäcke ponny storlek?
Håller på att sy ett ländtäcke till en ponnykompis, behöver lite mått om någon ville vara jättegullig å mäta =D
Längden på svansremmen? Alltså i knäppt läge, och hur långa bör stropparna i fram vara om man sätter dem i kanten på täcket o de ska räcka runt sadelgjordsstroppen o tillbaka? Tänkte göra med kardborreband som på ett schabrak ungefär

Ingen?
(ingen särskrivning i rubriken, glömde ett kommatecken bara! *hata särskrivning*)
varför mäter du inte bara på ponnyn du ska göra den till? :)

Jag vet att vi har haft ritningar och trådar om detta förut men sökfunktionen vill inte riktigt fungera för mig :(
*** Kärleken övervinner allt ***

#2 För att jag inte får in ponnyn från hagen (dumma häst följer bara med barn… om inte alla går in) o är hon inne är ägaren också där o då blir det ju ingen överraskning till jul..
jag kan mäta min ponnys ländtäcke imorgon :) så kan jag skriva ut måtten här imorgon.

Det dumma är att det ofta varierar en del i storlekarna! För vissa ländtäcken i storlek ponny kan jag ha till min shettis å andra e till å med för stora för min syrras c-ponny. Så det är ju lite svårt det där

#6 Den här ponnyn är 124 cm hög, welsh, sadeln är 14", hon har 105 i täcke

#6 Den här ponnyn är 124 cm hög, welsh, sadeln är 14", hon har 105 i täcke

ska se om jag kan ta mått idag.
vad gulligt att du gör en sån fin sak :) jag hoppas du får rätt mått på ett l-täcke.

Ja har två eller tre ländtäcken i storlek ponny så kan försöka mäta dem imorn så får vi se vad de skiljer på dem=)