D-ponny
Jag är ute efter min första ponny, en d-ponny. Då jag växt ur c-ponnyn jag rider i vanliga fall. Har ridit på ridskola i 13 år, rider i princip varje dag, och tävlar och tränar.
Är ute efter en ponny mot dressyr, i mellansverige. Nära Värmland/Örebro.
Någon? (=
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Måste bara påpeka att jag känner till: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=192698 lite.
Jättefin ponny verkligen!!

Himla fina ponnyer allihopa! tack för tipsen!
En av de som attlid tipsade om , http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=193112
provred jag igår och är väldigt sugen på henne (=
#4 Hon ser jättetrevlig ut tycker jag, synd bara att benlindorna är så gräsligt fula… 
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#4 den svarta ponnyn som står i årjäng som du provred, är inge trevlig alls. Stod på min ridskola som privat häst länge. Har varit till salu lääänge pga av hon inte är speciellt lätt att ha o göra med. bara så du vet (:
+ att dom skulle ha 120 tusen för henne från början, och nu kostar hon 58.
#4 - jag tycker du borde fråga nuvarande ägaren varför hon säljer sin ponny, eftersom absoluutsofia (#6) påstår att hästen inte alls är trevlig och inte lätt att ha och göra med. Och hästen har endå stått på ridskolan som privathäst där hon rider, och hon borde kanske åtminstånde veta lite om hur ponnyn är. tyvärr så finns det allt för många hästägare idag som inte klarar av eller inte orkar med sina hästar pga att det är svåra att ha och göra med och säljer då dem , men undanhåller att berätta saningen . :)

#8 Hon säljs på grund av att ryttaren är för gammal. Och just nu står hon i Årjäng, och blir riden av en jätteduktig ryttare! Ponny verkar väldigt trevlig nu iallafall, hon var väldigt svårriden, annars var det inget fel alls med henne.
Ojj! skulle de ha 120 för henne först? :O
Jag tror att hon inte blivit såld pga av hennes ålder, och att det inte bara är att sitta upp och så går hon av sig självt, för det va mycket ponny med stor gång att rida. Många vill ju ha en ponny som bara går så man lär sig på den, men bara man hittade knapparna på henne så gick hon super.
Jag säger inte att hon är en dålig ponny utan väldigt speciell (: Hon var väldigt stressad när hon stod uppstallad på ridskolan, men jag kan tro att det berodde på ägaren.. men på bilderna och filmerna jag har sett på henne så verkar hon betydligt trevligare nu (:
Snygg är hon iallafall! (:

Det är många hästar som blir ett helt annat "jag" då de kommer bort från ridskolemiljön. Mycket spring i stallarna kan göra vilken häst som helst stressad.

Min D ponny Lara var odräglig när vi tog henne från LRK, hon bets och var inte trevlig att rida, hon skulle få sin vilja fram och hon hade inga muskler och sen så var hon lat när jasg provred henne.
Men nu är hon en helt ny ponny, nu hopapr hon bättre än någonsin, (:
Ridskolan kan få hästarna att bli hästar dom igentligen inte är..

#10 Hur längesen är det som hon stog på ridkola?
alla ridskolar förändrar inte ponnyerna till det dåliga. På min ridskola har de köpt in ponnyer som inte kan galoppskänkeln, den som jag rider, han var rädd för sig själv förut. Och nu går alla ponnyerna på LA nivå. Såå ponnyerna kan faktiskt förändras till det bättre, vilker de gjort hos oss.

Grattis till din nya häst:) hon ser jätte fin ut på bilden.. kan man få se en helkropps bild?? man kan inte öppna annonsen eftersom hon är såld:)
jätte fin :) Grattis till ny ponny :)

Guh så vacker hon ser ut! :D Kul att du fick hjälp härifrån att hitta henne :)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Grattis ! :)
Synd att det blev lite missförstånd här inne om att hon inte var så trevlig..
Hon är säkert jätte trevlig :) lycka till

oj så omusklad hon var över rumpan
Vilken tur att du har fått henne rundare
Verkligen en jättefin ponny.
Fler bilder vill vi ju se

Jag vet, men hon är mycket finare nu! (=
ska försöka skaffa fram lite nya bilder, är så lat med kameran x)