En islänning i hagen!
Japp! Fick hem en isis kille i veckan. Mamma är sugen på att hänga med mig ut på ridturerna, men hon tycker quartrarna vi har är för höga. Och sen är vi ju från början isis ryttare… Så en Fjölnir finns nu hemma! =)

Va!!!!! Grattis till hästen då. haha det trodde jag inte. Men är det där en nytagen bild? Så mycket snö har ju inte vi. Och du bor ju bara några mil från mig. Hur gammal är hästen förresten, hur många gångarter?
Nä bilden är från förra vintern. Han är 15 år. Hur många gångarter vet jag inte. Ska iaf bli kul att få sällis på ridturerna!
Vad fin han är! :) Grattis
men va kul! och vad snäll han ser ut :)
söting :)
Jag ska syna han i sömmarna i morgon, då ska vi rida ut! ;) Skriver lite mer efter det! =)

Vilken söting :D
Mvh Vinetta

Hur är han nu då Molla?
Minnet är bra men kort, har missat uppföljningen.
Det går super att rida killarna tillsammans, skönt att inte Poco bryr sig. Fjölnir var lite tittig i början, men det blev bättre. (jag skulle också vara nervös med häradsbetäckaren bakom mig…)
Han går bra ihop med de andra hästarna, gillar att busa till det med fölen!
Det kommer att bli mer ridning frammåt våren, det ser jag fram emot!!!

Är han duktig på att tölta då? 5 gångare eller?
Han har tölt, men han är ju otränad. Pass har han troligtvis inte.
Hingsten vi hade förut var ju en klocka på både pass och tölt, pass är en häftig gångart, synd att inte Fjölnir kan.

Ja, jag har ägt en 5 gångare en kort period för 11 år sedan. Men efter det har jag inte ridit islänning mer än nu då när jag skaffade min Fille. Fast han kan inte tölta rent än. Men det kommer väl succesivt. Märker att han är bättre ut mot på ridbanan för mig. Men hon som fick fram tölten kan givetvis även på banan. Kul är det iaf.
meh! kan ju inte visa en så söt isis! vi har ju trots allt kvar en ponnybox i stallet :S jag har itne råd med två hästar! gah!!! hemska människor :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.