OT. Idol 2008
Någon mer än jag som ska se Idol ikväll?
Är skeptisk till nya juryn oxå, haha!
*** Kärleken övervinner allt ***
Jag ska se Idol 2008 jag ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Hahaha, menar du att det är 2008 nu??? 

Hahaha, japp, bara längtar tills att se några personer skämma ut sig själva inför hela sverige! ;')
Fixade till så du inte verkar vara så efter, Tezzie ;)
Jag ska väl se det tror jag. Är ju de första programmen som är roliga :P Det från Karlstad ska jag definitvit se i alla fall! ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
jag ska se på det :D men vilken tid börjar det?
#5 Det har börjat. ;) Men är reklam nu.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#4 Men jag ÄR ju efter ;) Kommer du vara med i karlstads-avsnitten?
#7 Hahahaha nää finns redan tillräckligt många som skämmer ut sig ;)
Nä men alltid kul att se om det är nån man känner med :P Min pojkvän och hans kompis var ju aldrig med eftersom de hade spelning den dag de hade auditions här. Konstigt nog blev de väldigt glada över att det krockade… ;)
Men men, kan ju hoppas att man får se nån annan! :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Men h****te vad illa det låter för vissa, men det är ju det som är kul med idol!!!
Haha ja det är ju det som är kul :P Resten kan ju kvitta, sen när alla sjunger bra ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jag såg på Idol, men än sålänge tkr jag att den förra juryn var bättre, men man kanske vänjer sig. :P
Jag tyckte nya juryn var kanon! :D Tålde inte den förra alls… De var bara stela, falska och irriterande. De här är ju avslappnade, roliga och framför allt så är de sig själva.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Wohoo äntligen igång igen `:D

Än så länge var juryn ok tycker jag. Haha så en del sjunger.
Blev pusitivt överraskad av den nya juryn :) De verkar bra och jag saknar inte den gammla alls, som jag trodde jag skulle göra.
Men kollar alltid bara på utttagningarna, det roligaste ^^ Sen själva "tävlingen" orkar jag inte se :P

Nu är det igen, jag gillar oxå juryn än så länge :)
Okej, bara jag som inte förstod varför denna Nils gick vidare?
"Vilken jäkla entertainer"? Håller faktiskt inte med, tyckte bara han var… allmänt skrikig :p

Håller med dig Attlid :)
Just ja, tack för påminnelsen!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jag kollar på de nu ^^

Han som spelade gitarr i slutet var ju rå bra!
Har sett Idol nu under båda dagarna och den goaste personen hittills måste vara helgalna Nils :)
ååh, jag gillar juryn :D
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Instämmer med #21 o #22 :)
Har inte hunnit se, missat pga träning med pollarna xD
Men får försöka se när dt börjar dra ihop sig, hahaha dt lär dröja ett tag :)
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Vad tycker ni om Idol hittills?
Jag diggar den nya juryn iallafall :)
Snyggkillen från Karlstad är inte med längre. Ingen idé att se då. :P

näää, den där erik ljung menar du? Han var fiiin ;)
Namn vet jag inte. :P Men het var han! ^^

Men det tycker du om de flesta ;-P
Haha, nää, verkligen inte. :P
Hallelujah att Johan Palm gick vidare!! =D

Ja, han är så söt =)
OCH duktig ;)
Haha han är störtskön! :P
Min syster är kär i Robin med ögonen.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
JÄTTE DÅLIGT ATT ALEXANDER FICK ÅKA -ÅHHH!
Skicka hem någon blondin istället - inte anna :)
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Robin med ögonen? Vem var det? Den ena Robin var ju inge bra.. han "flickidolsRobin" xD

JAG ÄLSKAR LARS ERIKSSON! Följer honom på web TV från Holland :P
#37 Han med mörkt hår… Med nån ljus slinga i eller nåt. :P
Tycker det var synd att Alexandra åkte ut faktiskt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#39 Ah, flickidolsRobin alltså.. :P Om jag inte har minnesförlust

lars eriksson är ju helt outstanding
#40 Haha jo det stämmer nog. Han ser ut som en sån. Min syster gillar såna. ;)
#41 Han kan ju inte variera sig. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

det spelar ingen roll, jag gillar inte såna som ola, måns ocg darin. tycker någon ska hugga tag i lars nu med en gång, jag tycker han ska köra på sin grej!

#43 Håller med dig :-)
Jag tycker oxå att det var synd att Alexander fick åka..

ja, han var lite mysig. Känns nästan som om han kommer att komma tillbaka på nåt sätt…

Ooh, Robin Bengtsson ;)
#43 Det håller jag med om. Absolut. Men det är ju det juryn har sagt sen första början också. Men jag tycker han blir alldeles för enformig ändå.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jag förstår inte riktigt det där med att det ska vara så många olika genrer i Idol-tävlingen. Jag menar, man brukar ju hålla sig inom ett fåtal genrer som artist. Det är ju inte direkt att man spelar in ett popalbum, ett rockalbum, ett gospelalbum osv… Inte många som kan täcka alla genrer på en bra nivå.
#49 Jo men även om man bara sjunger i en viss genre så är det aldrig fel att kunna sjunga annat. Just för att få variation i det man sjunger och gör. Lite influenser från annat för att det inte ska bli för enformigt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#50 Jo det är ju sant… xD

Jag tappade helt förtroendet för juryn när dom skickade hem Alexander. Tycker "Jessica Simpson" kunde ha åkt hem istället! Eller hon Jenny som kom med i Sista chansen. Men förmodligen hade dom lite könskvotering som gjorde att ingen tjej kunde åka ut istället för honom =/
Är iaf glad över att loulou stannade kvar, annars hade jag lämnat soffan som tv-tittare! Hon sjöng gudomligt, även om hon kanske inte är snyggast..
Och visst blir man lite kär i Andreas (han i juryn). Han är inte ens snygg, men jag har visst fallit pladask ;)
#52 Han är ju svinlik han i CSI NY! :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Håller med om Andreas… han är lite mystisk på nåt sätt, sexigt är det iaf :)

#52 tycker han har så sjukt äckliga ögon.
andreas ser ju ut som en kopia av taylor i CSI NY! som alex säger. sjukt läskiga ögon, men lite mystiskt snygg också… ;)

Men huuuur kan ni säga att Andreas är snygg och sexig??? Flickor småå…. ;) ^^

I don´t like him heller….
oja här sitter man bokad då det vart Idol o jag tycker faktist att denna jury var bra mycket bättre än tidigare åren. Vem hejjar ni på då nu? Jag tycker flera är mycket bra (dålig på namnen)
#59 Anna Bergendahl och Johan Palm :D

hur kunde jag missa denna tråden?
JOHAN PALM!!!!!! Det bästa som nånsin hänt Idol
Jag finner inga ord. Kolla in bloggarna som finns på TV4, han är ju heeelt störtskön ungen! Han och Lars verkar ha blivit riktiga bundisar (Bloggnördarnas Bloggnördar somRock-Robin så fint uttryckte sig
), med Kevin på ett hörn!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

oh HERREGUD, jag hoppas verkligen johan palm åker ut idag. *ryser*
Johan var ju skitgrym idag! o vilken personlighet :)
tycker nog fortfarande om Anna mest. Och Robin E är duktig.
Tycker f.ö årets startfält är sämre än föregående år!

kollar idol nu.. :) hejjar inte på någon faktiskt :O
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

Alice har varit helt överlägsen de sista två veckorna
#65 Alice är otroligt duktig.

Yasmine SKAAA åka idag, punkt slut!
Johan Palm och Anna Bergendahl är helt klart de bästa!
Sen gillar jag Lars med.
/Elin
Yazmina och Robin B är sååå dåliga :P

Håller med dig Attlid! :D

Tkr inte om Lars och Johan.. Men Kevin och Alice är braaa! :D
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Äntligen åkte hon! ;)
Nästa gång kan Sepideh åka, efter det Robin B.
Tyckte synd om Yazmina :(
Jag menar, finns fan sämre än henne ikväll…
Blev besviken på att hon fick åka..
/Elin
Njae, har aldrig gillat henne, tycker hon sjunger livlöst och jättetråkigt jämfört med alla andra. En lägre nivå liksom.
Visst det är synd om dom som åker men hon förtjänade inte att vara kvar enligt mig :p

Men Lis!!!!
Johan är ju dundersöt :-)
Glad att Yazmina åkte iallafall…

Urk Johan är kass, han kan inte sjunga, men han är idolmatrial. Men har så svårt för honom.
Kevin och Alice är mina favoriter just nu

Håller HELT med dig linasvovvar :)
Ha en bra dag!

#77 jag med. första stycket ivarjefall. =)
Go Lars & Kevin :) Johan Palm är också bra.
Jag tittar inte så mycket längre på idol, men den som ska vinna hela alltet är Anna, och två Kevin, för att tvåan blir mer känd ;)

Jag tycker seriöst att nya juryn verkar bra mycket seriösare med vinnaren, och det hoppas jag verkligen! Då kanske man ska prova nästa år isådanafall. Har redan bokat biljetter till finalen, så jag hoppas det är duktiga artister kvar. :)

#81 alla kommer ju tillbaka i finalen och gör ett framträdande i pausen för bara publiken, sen gör dom väl ett gemensamt också som sänds i TV. så du får se allihop =) *avis som tusan*
Försökte ordna en tripp till finalen men jag fick inte med mig nån mer så jag får sitta hemma framför TVn istället…. 
JOHAN PAAAAALM 

#82 Jag tänkte på dem två som är kvar till sist, som man ska lyssna på mest. ;) Haha, men det är sant. Man får ju se allihopa.
Men jag håller inte med dig om Johan Palm. Jag tycker han liknar en pajas! xD
Vad tycker ni om att Loulou åkte ut idag då?
Jag tycker att det var synd, hon had egärna fått stanna ett par veckor till. Men jag tycker att Kevin och Robin E gjorde grymt bra ifrån sig idag. :)

Lars var grym idag och Johan får ju alltid mitt hjärta att smälta :)
Kevin är alltid kanonbra…
Kändes som rätt personer stog sist kvar iaf!

Blev sjukt förbannad att Loulou åkte ut!!! 
Johan sög mer än fett idag, men han har sin charm. =) Lars såg ut som Edward Scissorhands, men han är så söt :P

Men gud vad falskt och illa Johan "sjöng". Ni som skriver att han har charm tycker ni att han tex ska vinna Idol? Det är ju faktist en sångtävling inte en charmtävling. Suck! Ut med Johan i stället för Loulou. Hon sjöng ju iaf.
#87 Instämmer :P
Helt OTROLIGT att Anna hängde löst..!!!! :O Jag är fortfarande i chocktillstånd!! UT MED ROBIN BENGTSSON OCH JOHAN PALM MED DETSAMMA! Johan kan komma tillbaka när han har kommit igenom målbrottet. Han är duktig, men det låter för jäkligt när han inte kan kontrollera rösten när han går upp i tonerna.

Kan tyvärr inte hålla med om att idol är en sångtävling.
Det är mera en artistindustri där man egentligen inte lyssnar till sången utan vem som skulle sälja flest plattor av alla. Dvs den som lyckas vinna svenska folkets hjärtan bäst =)
Däremot så vill jag inte att lilla Johan ska vinna, vem som vinner bryr jag mig inte så mycket om, men Lars får gärna komma tvåa. Det är ju alltid tvåan som kommer ut bäst på marknaden =)
Men melodifestivalen är en sångtävling ;)

Ajaj igår var det illa för Johan :/
Tyckte Lars lät lite fjantig just när han sjöng "money money money", men annars var det ett riktigt bra framträdande. För övrigt vill inte Lars vinna har han sagt flera gånger ;)
Lars sög verkligen. En riktigt teaterapa var han! När han väl sjung på det höga tonerna så höll jag för öronen!
Så jäkla falskt! Det var bara teater det dära….
#87 håller verkligen med dig! Johan är så kass som sångare men charm har han men hör inte hemma på Idol! Lars är ingen höjdare heller….hur kunde loulou åka ut innan dem????
Gillar Alice o Kevin:-)

Johan var bra den första minuten men sen sprack det. men å andra sidan svajade det rätt bra för Lars och Sepideh också…

#90# Melodifestivalen är inte längre en sångtävling. Det är mer spex och vem som törs utmärka sig mest. Så där tycker vi def inte samma.
Idol ska ju vara den som sjunger bäst och kan utmärka sig med egen sångröst och inte vara något plagiat av någon annan.

#95 Johan är väl så lite plagiat en person kan vara, han kör helt sitt eget race
Även Lars, resten känns lite som dom bara glider med

#96# Han kan inte sjunga som jag skrev att dom ska sjunga också ser ju bara tuff ut med sitt skrik. En sådan är ingen Idol i mina ögon.
Lars är mysig på sitt sätt men sjungpratar mer. Sist var han bra (spexig) men inte bra sång. För mig är det sången som man ska rösta på.

Vill bara påminna er om att Johan Kan sjunga jättefint när han inte skriker. *ingen trampar på johan* hehe 
Den som missat det kan ju lyssna när, speciellt vid 0.33 : http://www.youtube.com/watch?v=YfZvRo9kbUw
Blev helt
när Anna hängde löst, hon är ju bäst!

#98# *Fniss* Vackert där vid 0,33.
#98 därsjöng han faktiskt bra!Men vilka kommentarer dem lägger in på you tube??? Hemska ju!!!
Men gud, vilka komentarer!

#99 Anna är sjukt lik en tjej i stallet (som äger Blackys hag-kompis). det är asläbbigt. enda skillnaden är att hon är 3 år yngre och inte har exakt lika ljust hår

#103 man kanske borde be henne sjunga lite, hon kanske sjunger likadant också? hehe

Ännu ett tillägg:
om nån missat det så är det schlagertema på fredag. då blev nog Lars glad. haha

Då var det snart dax igen!
Som sagt är det schlagertema och Johan kommer äga ut alla! =D Jag kan nästan lova er att det inte blir en repris från förra veckan. Har kollat repetitionen och det lät kalasbra där iaf =D
Jag tror (och hoppas) att Sepideh åker idag. eller så blir det Robin B för han har oturen att gå ut först och repet var inte superbra
Lars ska sjunga "Det börjar verka kärlek banne mig", I say no more! ;D

jag sitter klistrad :)

den där första som sjöng borde ha stannat i sängen i dag.
Jag tyckte Robin B sjöng bättre än vanligt idag, jag gillar inte honom o inte heller hans röst, men tyckte det lät helt OK idag.
Hoppas Sepideh åker!

men herregud han totalslaktade låten, det där är strykpengar… ;)
Fast jag hatar alla schlagerlåtar så dom kan omöjligtvis slaktas enligt mig, dom är slaktade såfort dom sjungs för första gången :P

Jag tycker Lars och Johan kan åka hem och leka i sandlådan ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Nej nu har Lars schowat för sista gången tycker jag. Ingen bra sång alls heller. bu

Nej nu har Lars schowat för sista gången tycker jag. Ingen bra sång alls heller. bu

haha!
jag tycker Lars e rolig, men han kanske inte riktigt ska vara i Idol.. fast ja,. haha… han underhåller mej :D

Jag tycker också Lars är färdig i Idol om han inte slutar spexa… idag var det inte bra. KEVIN var verkligen BÄST BÄST BÄST! Så himla härlig alltså!
Ha en bra dag!

Ja. jag tycker också att Kevin är bäst. Fy fasiken vad han måste jobba med det svenska språket. Är ju även charmig. :)
Tycker med Lars gjort sitt men att Johan överraskade positivt i dag!!! Superbra va han!
Johan var grym idag!
Lars var riktigt rolig, men ja, lite mer koncentration på sången hade ju inte skadat.
tycker han flippat ut fullständigt o är inte seriös för fem öre. visst han roar men är på fel ställe för det! Säkert andra som kan göra ett mer seriöst uppträdande o hoppa in istället för honom…

Idag tyckte jag att Lars (min favorit) blev too much!
Känns som om han kan åka hem eller börja göra revy, alternativt bli mer seriös och göra det han verkligen kan, dvs SJUNGA!

Min favorit idag är Kevin!!

spännande… nu får vi se vem som ryker :)

VEM HADE RÄTT VA!?!?
Sa jag inte att Johan skulle va skitbra idag!?
Och att Sep skulle åka?
Och att Robin B skulle hänga löst?
Och att Lars skulle bjuda på nåt spekakulärt?
Höhö
Frida du är fantastisk ;) *bugar mig*

#125 ja jag förstår om ni alla är mäkta imponerade just nu =)

ÄLSKA JOHAN!!!
Vi får bilda en Johan-fanclub-för-smålänningar! :D
Jag tycker att det var bra att Sepide åkte idag, men Johan tycker jag oxå kan åka snart. Förutom Sepide tycker jag att fel personer hängde löst.
Kevin och Robin E är absolut mina favoriter.

#127 JA! =D And I'm the leader! Ett av Johans största fans har ni här. Så nu var det sagt, jag har kommit ut ur garderoben. Jag är 10 ggr värre än alla 14 åringar. Jag är sjukt kär i Johaaaan =D ja inte kär-kär, men kär. hehe
KEVVIINN, åhh vad jag älskar den pojken!

#129# Och du ringde förstås på Johan eller?
Det är just det som är fel. Ni hörde vad Sepides syster sa. Jag håller med.
#131 Vad sa Sepidehs syster? Hörde inte det…
#131 Vad sa Sepides syster då? Har jag missat nått?

#131 nej jag röstade inte på johan idag, tänkte att Robin B nog behövde den bättre - och jag hade rätt ;)
Jag tyckte sep's syster verkade jättetjurig. henne skulle inte jag vilja umgås med

Ok! Ni kanske inte har tv400 för det var där på intervjun som hon sa lite bra saker. Att dom bästa har ju åkt att man tittar på fel saker eller något sånt. Kommer inte ihåg allt men det var väldigt bra sagt iaf. :)
#134# Klart hon var ledsen för att hennes syster åkte. Hon sjunger ju bra. Men tog en fel låt i dag.
Jag tycker inte Sepideh sjöng bra, inte hennes syster heller (hon sökte ju också men åkte ut innan kvalet). Tycker bara det var opersonligt och skrikigt, även om tonerna höll för det mesta.
Ärligt talat, det finns så många artister, sångare & sångerskor i musikbranschen idag att det inte längre räcker att gå efter den som sjunger vackrast eller renast eller starkast. Halva världens befolkning kan sjunga bra, men hur skulle det se ut om alla de blev artister? Nej nu får man istället försöka hitta något unikt, antingen en riktigt entertainer eller någon med unik röst. Johan & Lars är exempel på det förstnämnda, Anna på det sista.
Lika väl som Amanda Jenssen var både en entertainer & hade en originell röst, medan Marie hade en stark, vacker, ren röst som inte var annorlunda på något sätt.
Enligt mig, då… :)

Jag tyckte mest hon lät sur och bitter…
För övrigt har jag alltid tyckt att sep är lite divig och dryg. sen henes miner när hon sjunger och sen skriker hon sådant jämt. nä, mig gjorde det inget att hon åkte.
men nästa vecka blir det tungt vem som än åker. Rock-tema om nån missat det.

Jo, vissa låtar sjöng hon jättefint. Men hennes syster var värre men hon gick ju inte ens vidare så det hörde dom ju.
Nej, maltakillen ska vinna.
#135 Ja, Lars kan ju åka hem för han gör allt för att inte behöva sjunga, då åker han ut så han kör då istället teater ;) - Folk tittar på fel saker!
Kevin är ju den bästa sångaren, gott folk!
Ooooooooooooj vad Kevin var bra ikväll!
Lätt att jag röstade på honom :)
Alice & Robin E var också bra, resten sådär. Hoppades mycket på Anna ikväll men tyckte hon blev en besvikelse, kanske är Idol inte riktigt hennes grej… tror inte hon kan överträffa hennes audition - för det var det bästa jag hört i mitt liv ;)

-`JOOHAAAAN´-
I say no more! 
JOHAAN PAALM ÄR BÄÄST :D <3
Kevin, Alice och Robin rockar!!!!
Kan inte 3 vinna???

jag är småkär i lars alltså. jag älskar hans röst! kommer lätt att köpa skiva om han släpper..
NÄÄÄ Lisette han är INGEN höjdare!
ÄVEN om han gjorde bättre ifrån sig i dag
eller var det bara för ett han valt en uuuunderbar låt
!
1 Kevin
2 Robin E
3 Robin B
Mina favoriter, jag håller med juryn idag, tävlingen är avgjord sedan Kevin sjöng. 

jo jag tycker faktiskt han är jättebra!
#147 han är dock väääldigt söt…hihi! Men kul man gillar olika musikstilar;-)
#147 Jag håller med om att han är grym på att sjunga, men förra gången var han mindre bra tkr jag. ;)
Idag sjöng han kanonbra, men han stod helt still. :P

usch å blä vad Johan sjunger illa!
Trist att Lars fick åka!
Kevin var riktigt bra idag
Hellre att Lars åkte än att Robin E gjorde det iaf!

151 håller med, han var bättre
Tjoho! Lars åkte:-)

Igår tyckte jag att Anna var absolut tråkigast att titta och lyssna på, vart var rocken??
Lars ville ju åka ut så det var väl bra att han fick göra det, men jag älskar hans röst och ser fram emot en skiva i hans egen stil :-)
Johan är ju som vanligt grymmast :-D

#154 nä Lars ville inte åka ut än, nu måste han ju vara med på hela "loserturnén", och det ville han inte ;) han vill åka ut lite närmare finalen för att slippa vara med på turnén
Jag trodde Anna skulle få åka hem med. Visst hon e ju bra o egen röst men sjunga en låt ó sen inte göra den som sin e lite väl mycket karioke över det hela. Lars han har ju vi gillat här med men vad e det för attityd han har? är man med i en tävling får man allt gå med på dom regler som finns. Vi har ju tyckt han är en skön snubbe som inte gör som alla andra, spenderar en hel dag för att välja käder, fixa håret sminka sig osv osv. Fast Robin B e ju klart duktigast i allt han gör gör han bäst hoppas på att han vinner, sen har jag börjat gilla Alice hon kan bli en bra barn idol, men bara därför jag gillar henne :)
Tråkigt att Lars åkte. Men varför 17 åkte inte Anna :O

#155 Fast ha sa på eftersnack att det var skönt att slippa detta oseriösa program :-)
Alltså den där Lars blir man ju inte riktigt klok på. Han måste ju komma från en annan planet xD
Men får han hålla på med sin egen musik så blir det nog kanoners.
Själv så hejar jag på Kevin och Anna :)
Ja får Lars göra egen skiva o med den typen av musik han sjöng på uttagningen kommer även jag fundera på o köpa en skiva :-) För DÅ var han super!!!
Robin E är suverän i allt han gör…helt klart en "idol" men Kevin är ju störtskön…han är så "äkta". Alice är en suverän sångerska med.
Anna var grymt tråkig i går o även andra Robin var sådär…mer rörelse på scen men ändå inte: Wao liksom!

Kevin är bara såååååå BRAA! Han är lätt bäst, han klarar ju varje fredag galant!
Ha en bra dag!

Jag tycker att Kevin är skitbra, men vilken tråkig klädstil! Vanliga blå jeans när det är rocktema? Hallå!?
JOHAAAN =D t.o.m Desmond skulle ju kunna tänka sig att göra en skiva med honom, det är väl inget dåligt betyg :P
Jag brukar ju inte följa idol men jag tycker att Kevin är i en klass för sig så fruktansvärt grym!!!!!!
Sen är han glad och sprallig, ett riktigt lyckopiller
Kevin är den ende som kan sjunga o agera naturligt på scen, Dessutom verkar han vara så ödmjuk och go. Alice är bäst av tjejerna och Robin E har en bra rockröst.Hoppas någon av dem vinner
#164 håller med dig!
När Kevin sjöng så höjde jag och mina kompisar volymen till max, och när Lars åkte ut så jublade vi högt! 

nu gäller det igen :)
Alice var bäst i kväll tycker jag och faktiskt Robin B. Han gjorde låten bra. Bra röst även om han är SÅ stel o obekväm på scen.

Johan måste åka i dag. Hans röst är så kass.

Johan måste åka i dag. Hans röst är så kass.

Johan åker tyvärr inte, det finns för många unga flickor som röstar om och om igen på honom. Anna o Kevin är bäst
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Jag är dödligt trött på Anna, tycker hon är så extremt tråkig tyvärr :(
Vem åkte ut? =//
Alice leder överlägset! :)
#174 Robin E.
Jag gissar på Kevin & Alice till final i Globen :)
Tyckte f.ö det hade varit bättre om Robin B åkt, men men,

Johan passar inte till soul, så är det bara. Hans tema är rock och där äger han ut alla!
Även jag är trött på Anna, hon är tråkig. Visst hon kanske sjunger bra men vart är hennes personlighet??
Det är ju INTE klokt!!!!!!!!!!
Anna o Johan stannar som är så kassa!!!! Sen får RobinE åka som levererat varje gång…
de e ju inte rättivst..
Kevin är bäst o RobinB var kanon bra i går! Supersöt med
..
Alice o Kevin till final tror jag
Näe usch vad Anna har "slocknat"… Hennes audition var ju såååååå himla bra, men efter det har hon bara fallit i mina ögon…

Jag tror att Kevin vinner och tvåa blir Alice, trea trodde jag skulle bli Robin som åkte ut i går, fyra ev Anna och så Robin femma. I går kväll hoppades jag och trodde att Johan skulle åka ut.
Synd att småungarna har råd att sms;a på Johan. Bara för att han är söt. Suck! För någon röst har han defenetivt inte. Den är skrovlig och han sjunger surt ofta. Men sånt hör ju inte ungarna för dom skriker ju hela tiden själva. :) haha Eller också så sjunger dom så falskt själva att dom inte hör att han gör det. Man kan ju inte vinna för att man är söt i en sångtävling. Hoppas verkligen att han åker ut nästa fredag.
Kevin valde grymt tråkig låt igår, men är alltid lika bra<3
Tycker att Annas och Johans tids är ute nu, orkar inte med deras röst längre, båda är lika kassa och Anna är grymt tråkig!
Vill inte höra mer på Annas "lock i halsen-röst" 
ÄNTLIGEN ÅKTE ANNA UT!! :D
är så grymt trött på hennes röst
Annas "Somewhere over the rainbow" gillade jag skarpt, däremot var hennes "Simply the best" riktigt dåligt.
Tror det var dags för henne att åka ut, hon behöver skriva egna låtar för att det ska låta så pass bra som det gjorde på audition i Karlstad t.ex (när hon sjöng Have a heart - wow!).
Nästa vecka åker Johan, sedan tycker jag både Robin, Alice & Kevin är duktiga. Hoppas och tror att Kevin vinner :)
Säger bara KEVIN!!!
JIPPIE! Nu är det Johans tur att åka! ;D

Synd att inte Johan åkte i dag i stället och Anna nästa vecka. Men men man får väl vänta tills nästa vecka. Då ska jag jubla. haha

Ja jag tyckte väl eg att Johan skulle åkt men Anna var inte heller bra idag .
Men någon som jag tycker bara blir bättre och bättre är ju Robin.B och han var nog den som jag tyckte var bäst överlag idag , det är en kille som gjort framsteg. Alice var inte lika bra i dag som hon brukar vara, och Kevin är ju Kevin . :-)
Men den där lille Johan måste ju åka snart!
Kevin är suverän och dessutom verkar han ju vara en toppenkille!

Glad att Anna åkte, kanske är det Johans tur nästa gång. Som vinnare vill jag nog se Kevin tror jag!
Ja Robin har verkligen utvecklats o tom hans scenarbete är bättre..Johan åker nästa gång och sen tror jag faktiskt Alice nu, hon var INTE bra igår! MEN Kevin vinner;-)
Den där Robin alltså… han har verkligen förändrats mycket i mina ögon. En himla stor skillnad från audition. Då tyckte inte jag att juryn skulle släppa igenom honom, men gissa om jag vill ta tillbaka dom orden nu? xD Han har blivit så gryyyyymt duktig nu senaste veckorna! Wow säger jag bara!
MEN KEVIN ÄR BÄST
Och det är sjukt att Anna åkte ut mot Johan.. =/

kan inte alla dessa små emokids gå i ide en fredag? btw stod det på aftonbladet att det bara skillde en procent mellan Kohan och Anna..
hoppas Johan ryker nästa vecka, PÅ TIDEN!
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#190 Håller med om det där med Robin :D
Johan måste UT, NU, GENAST!
Jag tycker att det var bra att Anna åkte ut igår, nästa vecka måste det bli Johan som åker.. :P

Asså jaaa, nu måste Johan åka!! Anna är ju mkt bättre än honom. Läste någonstans att det bara skiljde 1% mellan dom! Shiet liksom! Men nästa vecka måste Johan åka! Han är verkligen inte bra. Sen är KEVIN asbra! Robin B har verkligen utvecklats och blivit bra han med! kanske Kevin å Robin B till final då?
Ha en bra dag!

Jag trodde jag skulle skrika av lycka att Anna ÄNTLIGEN åkte ut! Tycker hon har varit kvar alldeles, alldeles för länge. Hon är så fruktansvärt TRÅKIG! Och jag tycker inte hon har levererat nån gång nästan, första audition gjorde hon skitbra och man fick för höga förhoppningar om henne. Hon sjunger inte med sin riktiga röst och det låter likadant genom hela låten, varenda vecka. Tröttsamt bara.
Hon är säkert duktig, och man skulle säkert kunna lyssna på henne någon låt då och då, som hon valt ut själv och inte någon speciell genre, men förstå en hel skiva med henne, eller en konsert? Nej fy.
Johan, jag vet inte vad jag ska säga. På något konstigt sätt gillar jag när han inte alls har någon kontroll på varesig röst eller kroppshållning, men han ska absolut INTE vinna, tänk er det albumetet som vinnarna tvingas göra med bara BLÄ-poplåtar, tänk er lilla gapiga johan? Nej, han ska hålla sig till Youtube med rockgenren.
Robin B, hans första audition var kanon! Sen har han bara varit fruktansvärt stel och tråkig på scen, en stor besvikelse och jag förstod inte varför han inte åkte ut tidigare. Men nu de senaste gångerna har han klättrar lite uppåt och blivit riktigt duktig faktiskt, dock fortfarande lite väl stel, men det kan han öva på. Dock ska inte han heller vinna, han ska spela in en egen skiva med rockballader och annat som han passar in med, för popnisse är han inte.
Alice, jag kan tänka mig att se henne som en vinnare. För hon passar ihop med pop och idol-livet, samma sak med Kevin. De två är idoler, utan tvekan.
Jag gillar oftast inte sån musik, därför bryr jag mig inte om vem som vinner eller inte, dessutom är idol ett program man inte vill vinna heller, vinnaren försvinner ju alltid?
Jag tycker däremot inte att Alice och Kevin är dåliga, dom är jätteduktiga och jag tycker de har levererat varje gång även om låtvalen inte alltid varit de bästa. Men av de som är kvar så är dom två idoler, och så är det bara.
Sen kan jag inte förstå hur Robin E åkte ut?! Han är den som hållit sig mest jämn i hela tävlingen och levererat från början till slut! Jag vet inte om låtvalen alltid varit de godaste, men det kan man ju säga om alla deltagare. Nej, fy och skam för svenska folket som fick Robin E ut ur leken.
(Fast samtidigt så skulle han ju inte vinna idol, herregud, han är ju en karl, med talang! Han borde få nåt bättre :)
Sen förstår jag inte heller hur Loulou kunde åka ut så tidigt, med den rösten och kapaciteten kunde hon gå sjukt långt! Men, så har det ju varit i alla år att många har hängt kvar pga utseende. Allt för många småflickor som tittar på programmet.
HAHA, man kan ju tro att jag inte har något liv utanför idol, men jag blir bara tokig på det här programmet som säger sig ska plocka fram nya bra artister.
Det borde vara något annat upplägg vid utröstning, svenska folket borde inte säga till om allt, för även om det är dem som kommr vara "köparna" sen visst, men nja, jag vet inte, bättre sätt borde finnas.
Åh herre min GUD (xD), sjukaste jag sett i år var tjejen som höll på att svimma när Johan satt på huk framför henne och som fick andnöd när hon kom upp på sen. Jag skrattade så jag höll på att ramla ner från soffan hahaha xD Jag förstår mig inte på det där.
Kevin och Robin var överlägset bäst idag. Alice kändes inte alls på hugget och jag tyckte inte hon hade nån styrka bakom tonerna, det var som om hon sjöng bara för att bli klar.
Johan var okej, jag gillar honom fast jag tycker han skulle ha åkt för flera veckor sedan dock. SÅ bra är han inte.
Har röstat på Robin så om han går vidare så har jag sagt att jag ska åka med i hans Corvette haha :P Jag försökte göra den dealen över telefon men tyvärr så är det ju bara en telefonsvarare när man röstar :P

#197, Haha, jag håller med dig! Det var galet, vilken tjej! Slutade aldrig skrika, bara vevade med armarna, andnöd och hela baletten, skrattade så tårarna sprutade!

Ja hon var verkligen ett Johan-fan, haha!
Håller med dig om Alice, hon var lite trist idag och jag tror hon kan ryka faktiskt!

Ja, jag sa att hade hon varit min dotter hade jag genast åkt och hämtat henne. Hon är ju sjukligt tokig i Johan. Det var otäckt att se faktist.
Nu är det dags för Johan att åka. Fy så illa hans röst lät.

Jag är glad att Johan åkte, nu får man snart köpa hans skiva :)
Jag älskar Johan, när han gör sin egen grej!!!

Skämmdes när ja såg den där tjejen ja hahah snacka om besatt:P Bra att Johan åkte, de var efterlängtat!:P
Hallelujah praise the lord säger jag bara :D Äntligen åkte Johan.
Vilka två vill ni se i final?
Jag hoppas på Kevin och Robin :)

LANDSSORG.
Nu är mina tre favoriter kvar, men jag hoppas nog ändå att se Kevin som etta och Robin som tvåa. Någon måste ju tyvärr åka nästa vecka oxå. Det var bra att Johan fick åka idag iaf. :)

Gud vad skönt att Johan åkte. Var verkligen på tiden. Han skulle inte ens ha varit med i Idol eftersom han inte har röst till det.
Det blir nog Kevin som vinner och Robin blir tvåa. Förut trodde jag Kevin etta och Alice tvåa, men hon har inte blivit bättre medans dom andra har blivit det på något sätt.
#201# Jag skulle aldrig betala för en skiva från Johan.

Men det skulle jag ;)
Jag skulle däremot inte skrika och få andnöd om jag mötte honom på stan, haha!

#207# Nej, det förstår jag att du inte skulle. Men säkert skulle du be om autograf iaf. :)

Tyvärr vinner nog inte Kevin, för nu kommer alla småtjejerna att rösta på Robin i stället, men han är oxå bra, fast Kevin är min favorit.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

#197 Håller med dig Rubi! Det där var ju bara piiiinsamt! Jag höll också på att skratta ihjäl mig! hahaha *asg* Men äntligen åkte han!!
Tror tyvärr Alice åker nästa vecka. Men man vet aldrig. Kevin är min favorit lätt! Han är såå bra!
Ha en bra dag!

Mina favisar är kvar. Igentligen kvittar det vem av dom som vinner, alla kommer nog lyckas ändå. Men jag tror Alice åker nästa vecka, hon står lixsom stilla.

Jag tyckte det skulle stå mellan Kevin och Anna i finalen.

#212 det tyckte jag med! Fast Robin har tagit stoora kliv framåt nu faktiskt..
Ha en bra dag!
Hm, även att Johan åkte:O:/ hade gärna sett han och Kevin i finalen, ME LOVE KEVIN! han är så sjukt grymt bra!

gejsa: haha, knappast :)

Jag håller med dig tezzie, jag gillar Johan när han får göra sin egna grej :D. Men som jag tidigare sagt, idol är han inte.
Jag tror och hoppas på att Kevin vinner. Han är bara för underbar 
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
1:a Kevin såklart som jag har sagt hela tiden
2:a Robin, för jag har aldrig egentligen gillat Alice…
Säger bara: Ääääntligen åkte han…fattar inte hur han kan varit kvar när både Anna o Robin åkt tidigare..sjukt ju…nu ska det bli spännande..
Hoppas seriöst på att Kevin vinner! Han är den enda värdiga vinnaren. Visst Alice och Robin är väll också bra, men han är överlägsen, nästan aldrig fått kritik, coh svanska folket tycker om honom. Fast än att Alice har bra röst och så, så tror jag inte att det kommer hålla till FInalen. Sedan Robin har gjort stora framsteg, fast tycker inte om, har aldrig tyckt om hans sätt att sjönga, rösten osv. men det kanske bara är jag, TYCKER IALLAFALL ATT KEVIN SKA VINNA!!!