Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 471 ggr
m'Lady C
0

Idag fick han tänka!

och jag lärde mig en del nyttigt också!

Jag gjorde som vanligt, lyfte hovar o kratsade, bankade på dem och han testade igen vad som händer om man försöker gå ner på framknä, dvs absolut ignet förutom att det fortsatte vara obekvämt… 

Sedan på med tränset, känner att där får vi träna litet mer, han har börjat höja huvudet men han tar bettet snällt och jag har värmt det innan jag lägger det i mun på honom. 

Sedan lade jag selen på och drog åt litet. Sen ut på ridbanan och då började hjulen snurra i skallen på honom. Några små bocksprång och sedan så gickvi vidare, dock så började ha nresa sig vid ett tillfälle eller rusa på framåt, minns itne riktigt o då vände jag mig rakt mot honom, hötte med grimskaftet o sparkade grus på honom. Sedna gick han som en klocka ^^

Sen fortsatte vi följa john i snäva cirklar, serpentiner och dylikt och nån gång nu och då så gjorde ha nansatser til lterre-a-terrer och skakde på huvudet. Spände gjorden och då blev ha nltiet mer bekymrad för nu kunde han minsann inte andas! h nskulel falla död ner på fläcken!^^

Men under denna kansk e20 minuter långa stund vi jobbade så gick han o gäspade, skakade på huvudet omvartannat så ha nfick minsan no da tänka. 

Minmiss var dock att jag egentlgien avslutade när det gickbra emn lade på selen en gång til lefter att ha tagit av den på ridbanan. Och därefter gick det itne lika bra längre. Men det lärde jag mig.

När vi var klara, tog jag av träns o sele och slängde grimskaftet över axeln o gick in i stallet  utanatt hålla i grimskaftet ^^

Fast mina småbröder 5 o 3 år vart  lite läskiga…. trots att de plocka gräs å la i krubban åt harry! ^^

Ikväll stallas hästarna in, och jag har bäddat harrys box med massor av strö. Allt för idg, imorogn kommer rapporten på hurmycket han ätit av vad och om han började bajsa i den hörna som jag redan preparerat med hans bajshög sen innan idag ^^ o framförallt, står stalelt kvar!?

Eve
0

mysigt :).. jag ska också ha en sån dag där jag och lykka bara leker :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

elin
0

ååh vad roligt :)
Jag tycker du skriver så härligt, du formulerar det med mkt humor, tack för det! :D

/Elin

m'Lady C
0

Tack Elin!

tycker tine att det bara ska vara massa allvar, jag har ju trots allt roligt med min häst! Och skriver ma npå ett positivt sätt så vill ju folk läsa resten också ^^

NH och sunt förnuft är guld värt!

lisette
0

hehe vad jag tycker är roligt det är att lina har så himla bråttom när hon skriver att det är en massa stavfel överallt och omkastning av bokstäver… snacka om att skriva medan man tänker… :D

m'Lady C
0

Lisette, schhhhhh *flina*

Jag skriver ofta för fort, det medger jag, jsut för att tanken och känslan itne ska hinan försvinna….

*fnittrar* som sagt!