Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettislandshästar
Läst 950 ggr
Cavello
0

Sillen ska säljas :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sillen ska troligen iväg på foder/eller säljas snart, mycket snart….. Jättetråkigt :( Speciellt eftersom hon då ska iväg till Eskilstuna, 70 mil härifrån = kommer aldrig att träffa henne igen.

Ägaren frågade om jag ville ta henne på foder men vet inte riktigt, blir ju väldigt dyrt och föräldrarna har redan sagt nej till två tidigare favorithästar så det blir nog inget nu heller.

Kommer verkligen att sakna henne, alla våra härliga uteritter tillsammans med Sarah/Disa. Kommer aldrig att bli detsamma, och vet inte hur det blir med oss och Disa nu heller. Svårt att rida två :(

Jätteledsen för detta :(

Cavello
0

Älskade Sillen :(

Cavello
0

Varför ska det alltid bli såhär? :(

gejsa
0

Vem ska köpa honom här då? Jag bor ju i Eskilstuna. Du får gärna mejla och berätta så får vi se om jag vet vem det är. Och gärna i vilket stall han ska stå i. Det är en islänning va?

Cavello
0

#3 Ja, det är en islänning. Orkar inte riktigt ta reda på sånt nu, känns så tråkigt att hon ska säljas……. Men kanske i framtiden………..

Ledin
0

jätte fin trist att du inte kan ta farväl av henne. Men jag säger som Gejsa ta kontakt med köparen eftersom du sen kan se hur hon har det (via mail,post lr åka o titta på henne) du kommer annars ångra dig.

Denna kommentar har tagits bort.
Jojaton
0

Usch vad trist… :(

Johanna - Instagram

Guggeflickan
0

Fy vad tråkigt Rynkar på näsan

"Efter regn kommer solsken"

http://mittsvenskaridtravare.zoomin.se/

Cavello
0

#6 Ja, får väl se, jättetråkigt :/ Åkte ofta och hälsade på min gamla sköthäst som flyttade till GBG men det är det ju bara 15 mil, till Eskilstuna är det 70 så har ingen möjlighet att åka dit…..

#8 Ja, det "suger" milt sagt :(

Guggeflickan
0

Det förstår jag, har varit med om liknande Rynkar på näsan

Hoppas att du försöker hålla kontakt med nya ägaren iaf, kan ju vara värt det

"Efter regn kommer solsken"

http://mittsvenskaridtravare.zoomin.se/

Lizzan
0

Usch vad tråkigrt

Marija
0

Men gud va tråkigt Rynkar på näsan lider med dej!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Cavello
0

Känns jättejobbigt :(

Red henne idag och hon var världens underbaraste! Brukar aldrig gå att rida ut med henne själv, hon fryser fast, slänger sig åt vänster/stegrar och dummar sig men idag var hon en riktig ängel. Lite tveksam i början men sen gick det som en dans. Hade mer problem med att stoppa henne från att tölta iväg på asfalten än att hon ville hem. Pigg och med öronen framåt, varken rädd för traktorerna eller bilarna nu, och inte ens höhögen. Kanonfin i gångarterna och hon gjorde en kanonfin galoppfattning från skritt och sedan en bra avsaktning till skritt från galoppen.

Verkade som att hon gjorde allt för att få stanna kvar och slippa åka :( Känns verkligen piss just nu. Hon är så himla underbar när allt funkar.

Satt med tårarna i ögonen när jag red hemåt och sedan vände tillbaka mot ängen för att ta en sista galopp som också var urmysig, finaste Silfurlind <3

Och hennes son kommer också att sakna henne, och hon honom. De har aldrig varit ifrån varandra och det syns så tydligt att de är släkt, lite mammig är han allt.

:(

ZaraP
0

Blir det nån försäljning?

Cavello
0

#14 Verkar vara lagt på is ett tag nu! *håller tummarna* För att hon ska få stanna kvar.

Yessica
0

Nääe vad tråkigt :( Hoppas hon får stanna ett tag kvar! Men ta vara på varje dag med henne! :)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Papaya
0

Hoppas att hon får stanna! Det vor ju väldigt trist annars. Jag håller tummarna för dig. :)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner