Onödigaste prylen
Ja, alla har vi väl onödiga hästsaker, som kan vara bra att ha…nån gång. 
Vilken är din mest onödigsate pryl, eller har du fler?
Jag har sålt av med en hel del på tradera, då kan man finansiera lite nyköp… =)
Jag har ett träns som har ett trasigt sidostycke, som jag kunde "laga" genom att sätta spänner på ett speciellt sätt. Men det är ju fortfarande trasigt, men jag kan inte kasta det.
Jag har också en låda med reservdelar till täcken. Onödigt för just nu har jag ju ingen häst som jag lagar täcken till, är familjeföretagets hästars täcken trasiga så kastas dom. Så den lådan skulle ju kunna kastas…men det är ju bra att ha… *haha*

Jag har en såndär plastmojj som man lägger på rumpan på hästen så att man kan borsta "in" schakrutor och romber i pälsen. (Minns inte vad de heter.) Har använt såna på galoppen i alla år och när jag köpte fullblodet då fick jag ett ryck och köpte en sån till mig själv också. Har använt den några gånger faktiskt, men hela poängen när jag köpte den var typ: "jag VET att den är onödig, men jag VILL ha en!"

Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#2 *Haha* Har aldrig fattat vitsen med en sån, är det bara för att det ska vara snyggt?
En annan sak också, eller snarare en hel hög… Alla mina vanliga kläder som får fläckar, småhål eller urtvättade åker ner i högen för hästkläder. Tyvärr har jag inte kastat typ nåt… Högen är stor, för stor!!! Onödigt!!!
mina mest onödiga saker är nog alla mina gammla slitna grimmor ! har ca 50 st som bara aligger, och typ hälften är så pass slitna/trasiga att dom inte går att använda x'D vissa är sparade för att det var grimman spirit hade på sej första gången jag såg honom m.m, och det är ju kul. men somsagt, onödigt (;
Isa Aronsson
www.stallequino.se

Köpte fyra svarta benlindor som jag tänkte använde då jag red, men två år senare så ligger defortfarande oöppnad i förpackning.
Har massvis med benlindor och träns som bara ligger…
Med vänliga hälsningar
Chess
#2 Jag har oxå någon sån, har provat den en gång, men det blev inte bra så den är inte använd sedan dess. :P
Det är nog det onödigaste. Eller kanske att vi har två klippmaskiner som aldrig använts. ;)
Har ett longeringsdelta, som man sätter mellan bettringarna. Haftd et i många år, men aldrig använt det. Trist.. För det är fint. :)
köpte bettringar och en martingal för hundra år sen. HELT onödigt! de är fortfarande oanvända. bort me skräpet..
Ja, just det, martingalen ligger oxå bara i ett hörn till ingen nytta, likaså ridspöna, har nog ett par sporrar oxå som aldrig någonsin använts eller kommer att anvädas och ett par träns. Finns säkert fler totalt onödiga saker som jag inte kommer på just nu.
#12 Vad fint :)
alla dessa vojlokar man har trots att jag kastat dom nötta så har man ändå en drös :P o köper lite nya i fina färger ändå :D sen varför köper man nya hovkratsar? fast man har 1 med borst 5 vanliga? har ording på sakerna så jag kan ju inte skylla på att OM man inte hittar eller varför inte dessa flygskydd som är fransar 10 st till 2 russ inte katten gör dom sig av med 5st på en sommar men dom va så billiga o fina säkert mycket bättre än dom 7 man har redan :D
putt roligt att höra om hur vi hamstrar saker… =)

- Longerdelta
- Inspänning till longering
- Regntäcke från ullared som inte andas (visste jag dock inte när jag köpte det)
- Mässingsfärgat pessoabett (inköptes innan jag visste så mycket om pessoabettet. har aldrig använt det men använde det silverfärgade några gånger. så det silvriga faller också under "onödigt-kategorin" nu för tiden. tanken var att det mässingsfärgade skulle användas på fintränset med mässingsspännen. kom aldrig så långt dock)
- På sätt och vis pelhamet också då man inte får tävla på 2 tyglar, vilket var tanken när jag köpte det. han funkar väldigt bra på det men som sagt, det är vid tävling det behövs och då får jag inte använda det. funderar på kimblewick utan tungfrihet ist.
- Limegrönt fleecetäcke. älskar det här täcket så mycket att jag aldrig lagt det på en häst. men jag ångrar inte att jag köpte det, det är det snyggaste täcke jag har!

- Schabloner som #2 pratar om. aldrig använt. fast dom fick jag nog nån gång tror jag
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#17 *flinar* ett täcke som är för snyggt för att läggas på häst. Skulle kunna göra samma sak, men det är ju lite knäppt tänkt! 

#18 haha jag vet. har ett till fleecetäcke som är marint med limegrön kant. detta täcke används endast i transporten och får inte läggas på golvet, allt för att det inte ska bli skitigt 
Det limegröna i #17 förvaras hemma. 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Alla dessa vojlokar som jag aldrig använder men ändå inte vill slänga.. Och ett par bruna senskydd i läder som är för fula och slitna för att användas, men de KAN ju vara bra att ha någon dag, trots att jag har 2 par till som är så mycket finare.. ^^
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Jag har köpt för många onödiga saker för att jag ska kunna nämna alla! Jag går in i en ridsportbutik, faller i blindo för alla läckra prylar, köper dem TROTS att jag säkert har 10 av samma vara hemma! Några av sakerna är tex:
• Ett hoppspö med rosa skaft. Lite läckert, men har redan flera hoppspön hemma.
• Köpte säkert 10 grimmor till min ponny sist jag handlade.
• Köpte lokallicens i våras, trots att jag inte ska tävla på två år? xd
• Lindor. Älskar lindor och köper ofta många i olika färger, men anväder dom dock aldrig.
• Tre nya flugskydd, har redan två hemma. (har 2 hästar)
• Köper alltid manrosetter när jag handlar, men använder dom aldrig.. :S
• Rosa och blå plattor till stigbyglarna. Har redan typ 6 par hemma ?

Jag har ett par gamla utnötta vinterskor som jag hade på min b-ponny och som är på tok för små för mitt varmblod. dock så hängde vi dom på hans "korg" när jag drog av dom och dom har hängt där sedan dess:P
"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein

Jag måste nog säga att min onödigaste pryl är tränsväskan ;) Har aldrig använt den! Köpte den för något år sedan. Men den KAN ju vara bra att ha ;D haha.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Alla dessa gamla vojlockar och borstar som kan vara bra att ha eller bara för att man är nostalgisk, trots att jag har nya fina borstar som jag använder, och ridspön från ridskoletiden är också sånt som står och samlar damm.