Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 849 ggr
m'Lady C
0

Monster o fula ponnyer

Läste i en tråd om en unghäst som såg mosnter överallt och sådant är jobbigt, är så glad över att min häst är så lugn som han är.

Traktorer är det enda han tycker är riktigt läskigt. 

Men så i måndags var vu ite o promenerade och vi gickförbi en hage med får. Och ha nstanande till, glodde p ådessa vita ulltussar, glodde sne på mig med en blick som sa "men vafan är det där?" men när matte bara sucka och log mot honom så glodde han tillbaka på fåren och blåste upp sig ltiet. Sen titta han på matte och sa "De va mig enna fula ponnyer!" sen kunde vi gå vidare ^^

bubbelbubbel
0

haha, så gulligt :)
min gamla medrh. perle var livrädd för får, huvaligen, det kunde ta allt mellan 5-35 min att komma förbi dom. speciellt om dom rörde på sig ;P

m'Lady C
0

*fniss*

Vi har två dvärggetter i stallet, så han är väl itne helt oäven på vad det är för något oknytt även om fåren är klart luddigare ^^

MiaMaria
0

Haha, gulligt =)

En häst jag hade förut va väldigt tittig över huvudtaget men när han gick här hemma på bete så gick det bättre än när han stod på stall. Men en dag när jag va ute och red en ny runda så va det läskigt, tyckte han… Vägen (gammal väg som nu enbart används till ridning/skoter osv) går genom en gård och på gården så hade dom massa djur, bla en uppbunden bock 5 meter från vägen och lite höns runt 40 meter bort i en bur. Hönsen va jätte stilla och klämde ihop sig i ett hörn och bocken stod och bräkte o ville fram till oss, men tror ni inte att det va dom små hönsen som va livsfarliga, dom som satt stilla och va tysta, bocken brydde han sig inte det minsta om… Han stod på bakbenen och larvade sig och va allmänt väck i huvudet, gick inte att påverka honom de minsta. Det slutade med att han backade in i en rosbuske och mer eller mindre satt sig i den och då minsan gick det bra att gå förbi hönsen, ibland krävs det bara nån tagg i rumpan så går det bra Flört Oskyldig