Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 641 ggr
SarahPeace
0

Gymnasium,

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan  : ] 

Jag känner mej väldigt splittrad när jag tänker på att snart är det gymnasium som gäller, går i nian nu . , . Jag vill gå ett gymnasium med hästar, har inget så starkt intresse för nått annat . , Men jag bor ju I söderhamn, har långt till allt typ ^^, , jag har två hästar hemma hoss mej, bor med mamma , pappa, 2 brorsor., vi har byggt stall och allt (stallet o ja dte är typ 1 år nu) , och vi bor jätte bra, så man vill ju inte precis flytta .. : - / ,  Och om jag ska på en gymnasium långt borta så kanske dte är internat, och jag kan väll endå inte ta med mej våda mina hästar,skillnad om jag bara hade en häst …. och jag vill inte heeelllst pendla med tåg o sånt varje dag heller. …  jag vet ingenting .. !!,, och om vi skulle flytta , det skulle kännas så konstigt . har bott här heeeelllaa mitt liv, allt har hänt här likskom ..  vi har ju "nyss" byggt stall o ja , min dröm är här , , men jag vill absolut inte heller flytta själv. skulle inte klara utan mina föräldrar :P , kännas för tidigt att flytta då ..  ,  usch ,,jag vet ingenting helt enkelt…

Och jag vet inte vilken gymnasium skola ja vill/funderat på .. , Jag har aldrig just tävlat (skulle vara kul , men jag har inga tävlings"erfarenheter"…) ,   jag tycker om både hoppning,dressyr och sånt, har inge speciellt "inriktning" inom hästvärlden…
har bra betyg (iaf godkänt:P haha) , men jag har inte superduper bra precis … -.-
Nån som har lite tips på gymnasium skolor ? med häst då : P , har du gått på gymnasium med hästar så berätta gärna lite… vill ha så mkt tips o så som jag kan få : )

Tacksam för alla svar !

Maja
0

Här kan du leta upp den skola som ligger närmast dig:
http://www.aftonbladet.se/sport/ridsport/utbildning/

Tyvärr så tror jag att du får välja mellan att flytta med dina hästar eller pendla.. Men jag tycker att du ska prata med syo-konsulenten på din skola (han/hon som antagligen hjälpte er med att hitta prao-ställen).. ;) Han/Hon kan hjälpa dig!! :)

jumpingqueen
0

Det finns ju vissa skolor som inriktining Specialidrott… MAn har sin egnen idrott inlagt i scemat då lixom…

Lillefot
0

Jag hoppas att det ordnar sig för dej! Det gäller att fundera mycket, men det viktigaste är att det känns rätt för dej. Jag går på ett "hästgymnasium" och jag kan lova att det är bland det bästa val jag gjort i hela mitt liv! det är jättekul! Skulle aldrig kunna tänka mig att gå ett vanligt gymnasium, så än en gång, hoppas det ordnar sig på bästa sätt!

m'Lady C
0

Sarah!

Att flytta iväg från dina föräldrar är tufft, me ndu komemr lära dig otroligt mycekt  om dig själv. Förr elelr senare kommer du flytta från dina föräldrar. Visa redan nu att du kan stå på egna ben och klara dig i viss mån själv.

Om ajg hade vart du så hade jag tgit emd mig min ena häst, för det kan vara väldigt dyrt att ha häst på gymnaiset. Och lämna ut din andre på foder, kanske har du en pålitlig kompis som ska gå kvar i en skola i närheten av där du bor? Så akn dina föräldrar hålla koll på hästen.

Ta emd dig dne hästen som du har mest glädje av att utbilda, nu ahr ajg inte koll på dina hästar emn låt ponnyn sune 23 stanan hemma och ta med dig arabkorsningen nisse 8 till gymnasiet. Om du hänger med :D

Du klarar dettta tjejen! Det är en livstidserfarenhet! jag ångrar bittert att jag aldrig gick hästgymnasie!

RussPower
0

Wången .. ! www.wangen.se :)

Struten
0

#3 vikke gymnasie går/gick du på?:P har åxå beslutsångest över va ja ska välja för gymansie..vill flytta bort nånstans o läsa hälst nå ridgymnasie men de finns ju så måna o välja på :S

SarahPeace
0

TACK FÖR ALLA SVAR! ska verkligen tänka på allt ni har sakt, me som sagt , det är svårt …

Lillefot
0

#6 -om du menar mig så går jag på Åsbygdens naturbruksgymnasium som ligger alldeles utanför Östersund, toppenmysigt med internat och allt. Men håller med, finns väldigt mkt att välja mellan! Fråga gärna mer om du undrar något, ska försöka svara så gott jag kan..