Fontane, min nya arab
så heter den 5 åriga, ohanterade arabvalack som jag ska ha hem för prov innan köp. Han e en skimmel. Vet inte så mkt om honom än då vi bara kollat på honom. Han ju ohanterad så det finns inte så mkt att berätta så, mer än att han e mkt blyg och försynt herre.Han ska veterinärbesiktigas i dagarna och sen får vi se vad det säger, förhoppningsvis ingenting.
Jag känner lite att jag sviker min pojk Pim, men jag måste ändå tänka på att jag vill utvecklas inom western och ridning överhuvudtaget och det klarar inte Pim av längre, men givetvis så STANNAR PIM HOS MIG, jag lämnar aldrig nånsin iväg honom!! Han e min bebis och kommer alltid att vara. Så han kommer att få gå det han klarar av och kommer att få vara med oss på våra "banor" och lekar med hästarna…och mitt hjärta kommer alltid värmas mest för Pim! Kände att det var en stor chans jag hade nu med denna araben att få utvecklas tillsammans med honom och framför allt att jag får hantera honom själv helt från början…..Får ha honom på prov 1 år, så bättre kan det ju inte bli tycker jag. Shirely har även hon hittat en arab från samma ställe…
Känns spännande, vet inte riktigt än datum när vi ska hämta hem de…
Åh vad roligt!! då får vi snart se bilder då?? 

Ja jag hoppas att min sambo får igång vår digitalkamera tills dess. Annars får vi ta med mobilerna så länge. Men bilder blir det.

Nu igår hämtade vi hem honom! Tog många timmar att lasta honom men nu så e han där han ska vara. Resan gick bra och han var lugn när han varit i stallet en stund. Går nu ute tillsammans med Lindas shettis Moye. Han e så jättefin! Bilder kommer senare….. Nu väntas allt arbete, då han inte varit med om så mkt. blir en utmaning!

vad kul :)
Lycka till med honom, hoppas att kameran funkar igen då :P

#4 Den funkar….

okey, men då vill vi snart se bilder,
hihi ^^

Spännande.
-Har han bra tävlingsstam, eftersom du är så modig att du köper honom för att du vill utvecklas?
Låter som mkt jobb med en helt ohanterlig femåring.
Önskar er iaf mkt lycka till!
Mvh Linda
Oh gud va roligt! Hoppas på bilder snart nu ;)

Linda - Jo att det är mkt jobb med honom det kommer det vara, men det känns bara roligt. Jag kommer få utvecklas enormt på vägen. De säger att han har en bra stam, men jag har aldrig varit insatt på araber innan, det e därför det hade varit roligt att hitta information om hans föräldrar osv, men han e ju från tyskland och tyska kan inte jag…..
Det finns en bild på honom inne på gronadalsridskola.com. under ridskolans bilder. Jag vågar ej kopiera den bilden då jag inte vet om jag får…..
Men jag kommer ut med bilder här emellan åt…