Rengöring av borstar
Har ni något bra tips hur man bäst och lättast får rent borstar?
Lgg dem i en balja med lite såpa och låt det stå över natten. Är borstarna av trä så fyll inte baljan ända upp utan bara till där borsten slutar. Efter det gnuggar du lite på borsten och låter torka sakta. Borstarna blir som nya igen.
Tack för tipset! Då ska jag testa det! 

Gör likadant som #1, borstarna blir som sagt som nya =)

jag brukar använda tvättmaskinen 

om det är mjuka borsytar brukar jag ta gummiband rut "trådarna" så att dom inte spretar åt alla håll
Ja, ljummet vatten och såpa i en balja är jättebra. Ett tips är att tvätta hälften av borstarna en dag och vänta tills de har torkat innan man tvättar resten, så man alltid har torra borstar till hästen.
Jag har hört att man ska koka dom med salt för att smutset ska släppa riktigt? 

såpa!?! Det ska jag prova. Använder ju ofta såpa till allt möjligt, men aldrig provat med bostarna.

Jag brukar lägga mina i varmvatten med Virkon S i(brukar även göra lika med benskydden). Rena och desinfekterade i ett ^^,
Tänk bara på att skölja av såpan eller vad ni nu använder för medel ordentligt innan de används igen.
Jag har även provat att bara lägga dom i varmt vatten utan såpa och det fungerar bättre än väntat det oxå. :)
jag kör med varmt vatten o yes diskmedel det tar bort smutsen med o balja :) #9 vad är det för bakerier din häst har, eftersom du kör med defikonsmedel hehe :)

Hett vatten och såpa har jag använt på dyrare borstar, de billiga kastar jag och köper nya 
*** Kärleken övervinner allt ***