Vad ska jag göra ?
Hej. Jag har ridit i frygt 3 år och jag brinner värkligen för det , Men nu är det så att jag slutade för drygt 1 år sen och jag saknar värkligen hästar och att rida.. Vi har inte råd med att jag får rida säger mamma :( .. vad ska jag göra? Jag mår dåligt över detta.. Vill rida
elin
du har ingen kompis som har häst du kan få låna nångång ?
Nae …
nähä..
var det ridskola du red på innan ?
Min största dröm är ju att få börja rida igen :(.. men det värkar vara en dröm som alldrig kommer bli sann.
Ja det var det.
tyvärr är det ju så att ridsport är en riktigt dyr sport och jag såg på din sida att du bodde i stockholm, där är det ju absolut inte billigare.
mitt enda tips är att du pratat med din mamma och förklarar hur du känner, kanske så kan hon omvärdera sitt beslut..?
Finns det ngn möjlighet att du kan bli medryttare på någon häst? Kanske finns ngt ponnystuteri eller så inte så långt bort där du kan få lära dig både mer om hästar och ridning.

Du kanske kan hitta något stall där du kan hjälpa till medstallsysslor och där lönen blir att få rida.
Har börjat prata lite mer om det nu. Jag gick in på min kusinsridskola som han går på och Ojj´vad mycket billigare dom var! Mamma börjar bli lite övertygad :) Har ni några tips på hur jag kan göra för att få henne att säga ja ?
#9 hmm.. som både förälder och som hästtokig så förstår jag både dig och din mamma.
Finns det något annat som du kanske kan ge avkall på istället så du kan rida?
För finns det inte pengar så finns det inte och det är jobbigt att vara förälder och tvingas säga nej pga ekonomin..
#10 mm men hon ska kolla sidan sen och det värkar som att jag kommer att få börja.
Sen så är det så att om jag börjar så kommer jag inte få någon månads peng ( 400 kr ) Sen när jag blir äldre kommer jag få tra sommarjobb och så och betala det i sånna fall :)
#12 men det kanske är värd det? :)
Jag skulle nog själv ofrat min månadspäng för att hjälpa betala för ridning om jag fick det valet när jag var ung själv :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
#13 klart det är värt det :D.

försöka hitta jobb? typ gå ut med grannens hund elr nått, man tjänar kanske inte så mkt men det är lite iafall :P
når jeg var yngere gikk jeg med tidningen vär morgen kl 4 i natten så betalte jeg min ridning selv
Ok ^^ jag gick ut med en hund förut och fick 100 kr för att gå ut tre ggr veckan .. men hon behöver dock inte hjälp längre :P