Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 854 ggr
olina95
0

Ålder, vad tycker ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Har en fråga bara, hur gammla tycker ni att en tävlings häst får vara?

Jag ska börja tävla en 20 årig häst, som inte tävlats lokalt ännu, men jag ska nog göra det närsta säsong, hon är i god kondittion, och jag kan inte se några som hellst tecken på att hon är gammal, för hon är som en 13 årig häst i sättet, och hon verkar trivas på banan, och så, jag tycker själv att det är okej att tävla då, eftersom dom tycker om det och det inte är några som hellst problem med dom, vad tycker ni?

Bobby
0

Så länge hästen är i kondition spelar inte åldern någon roll!

Haag
0

så länge den är pigg och glad och håller muskler och så spelar nog inte åldern nån större roll :)

Mvh Emma Haag

www.haagfoto.se 

swedensess
0

jag tycker 25 är max för en häst att tävla, då tycker jag att det är dags att gå i pension och bara lulla i skogen så 20 är inte farligt enligt mej Skrattande

AnnaLundin
0

Ålder är en siffra på ett papper.

Så länge hästen är i gott skick, pigg, frisk och uppskattar arbete och tävlande så ser jag ingen anledning att låta bli. Jag har sett flera tävlingshästar en bra bit efter 20 års ålder.

olina95
0

bra, :) Jag tycket också att om hon är i bra kondition och skick. och vill tävla så får hon det:)

LinaN
0

Sålänge hästen är i gott skick, god kondition och inte får ont av tävling/träning så håll på sålänge du känner att hästen klarar uppgiften o mår bra!

sen beror det ju också på vilken nivå du själv strävar efter, en 20 åring är kanske inte den bästa hästen o tävla grand prix med ^^ men är det för din rutin och vana så är det ju bra o börja tävla med en stabil och erfaren häst :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

olina95
0

Jag har bara tävlat på klubbnivå änn, men ska börja tävla L:D nu så länge, och så. Och hon är erfaren och så, men jag lär henne fortf. saker;D Eftersom hon nog har glömt ganska mycket, inte vet jag, men det är en häst att jobba med iallafall:D