Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 655 ggr
emelieeh
0

dags att byta snart :/

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

snart är det väll dags att byta till storhäst … :/

men det är sånt som händer. jag kan inte alltid tvinga dom stackars ponnyerna att klanka runt på mig, är man för lång så är man.. men ändå vill man ändå inte :/

SHV-Pysen
0

Måste du byta till storhäst, hur lång du egentligen då? Jag förstår om det är svårt på små tunna ponnyer, men det finns ju alltid kraftigare, för att inte tala om isisar och haflinger m.m dem orkar enormt mycket och många vuxna m.m klarar ju att rida dem.

emelieeh
0

170 cm ungefär

SHV-Pysen
0

då är det ju nema problema med en stor d-ponny!

exitingsvillemo
0

Är du 170 tycker jag nog att du ska byta upp dig till en storhäst.

Beror ju lite på hur man ska rida. Ska du lulla i skogen funkar det med en D-ponny, men vill du träna/tävla är det nog dags med storhäst.

Din längd kan ju göra det väldigt obalanserat på en för liten ponny.

Viktmässigt kan du hitta ponnyer men längdmässigt beror det på hur du vill rida

emelieeh
0

#3. ja, det kanske går :)

#4 ja, jag skulle nog mest vilja luffsa runt i skogen men också träna.

SHV-Pysen
0

visserligen en smaksak vad man tycker om för pållar, men då är en lite kraftigare D-ponny härligt att ha, för då behöver man inte tänka så mycket på vikten i framtiden heller. Jag känner en som väger betydligt mycket mer än dig och e 1.80 lång som ridit flera D-ponnyer å små storhästar så du behöver inte alls byta ^^,

emelieeh
0

#6 okej :D

Anna
0

Jag är 168cm och ska förhoppningsvis hjälpa till att rida in ett sto på ca 145cm i sommar :) Har länge haft ångest över att jag kanske blir för stor för henne men jag väger inte spec. mycket och hon är kraftigt byggd så jag är inte så orolig längre.

Maxade, kraftiga D-ponnys kan du ju rida utan problem tycker jag, även om stor häst kanske är att föredra.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

emelieeh
0

#8 okej :)

det blir nog inte att byta iallafall inte fören nästa år :p