Hästpratare?
Tror ni på sånt?
Jag fick nämligen höra från några i stallet för ett par veckor sedan att de hade haft en hästpratare där. Jag lyssnade med stooora öron på vad de hade att säga… De berättade att just den hästprataren hade blivit testad av en veterinär, för hon kunde nämligen snacka med hundar också. Veterinärerna hade då gjort ett test genom att ta dit 3 helt felfria hundar, som hon då skulle prata med, och sedan komma fram till om de hade något fel.
Hon började då med den första hunden; Han hade ont i ögonen.
Den andra hunden; Han hade ont i vänstra bakbenet.
Den tredje hunden; Hon hade fyra valpar i magen.
Veterinärernas svar till henne;
Den första hunden genomgick en synundersökning för bara 6 veckor sedan, så han har inte ont i ögonen. Den andra hunden blev röntgad för 1 månad sedan, och det var inget fel på den hundens ben. Och den tredje hunden har inte släppts ur sikte på flera månader.
De skrattade åt henne, och bad henne åka hem och sluta med sitt yrke, eftersom det bara var fejk.
Hon blev självklart jättebesviken, och åkte hem. Veterinärerna kände sig lite illa till mods, och bestämde sig för att göra en extra koll på alla hundarna.
De kollade ögonen på den första hunden; Grönstarr hade den.
De kollade benet på den andra hunden; Hunden hade en spricka, och sprickan var just i vänster bakben.
De kollade den tredje hunden; och hon hade FYRA valpar i magen!
De ringde på en gång och bad om ursäkt till henne…
Tycker att det var väldigt dålig stil av dessa veterinärer.
Men jag tycker att det var helt ofattbart att hon kunde veta allt detta, och det som är mest ofattbart för mig är hur hon kunde veta att den tredje hunden hade just FYRA valpar i magen. Hon fick ju inte ta i dom, eller så…Helt otroligt!
Tror ni på Hästpratare/Djurpratare? Förklara varför/varför inte…