Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 831 ggr
Zahara
0

när red ni igen?

Ni här inne som har barn, när började ni rida igen efter förlossningen?

här har det gått 3 månader snart men tyvärr får jag hålla mig en till då jag gick "sönder" ganska rejält vid förlossningen!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

LinaN
0

Jag tycker att när du får klartecken av barnmorska/läkare så kan du ju börja med lugna skritturer, tänk på att du själv är ur form nu ^^

lägg upp en plan för både dig och din häst, så ni kommer i fas med varandra igen :D

Däremot är jag väldigt nyfiken på hur du bar dig åt när du vart så rund att du inte kunde rida, för att hålla igång din häst?  Eller du kanske hade sån tur att du aldrig blev så rund? ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

exitingsvillemo
0

Jag red första gången när min son var 2 månader ungefär, jag blev snittad, annars har jag nog hoppat upp ännu tidigare.

Klädde på hästen, ammade sonen i stallet, lämnade över till en skräckslagen pappa och red ut en sväng.

Gud vad jag uppskattade de stunderna, även om de inte blev så långa turer, så hinner man varva ner och ladda batterierna.

Så fort du känner att din kropp är redo är det bara att stta upp och njuta :o)

lisette
0

jag väntade de där veckorna till efterkontrollen.

dominic
0

Jag började rida efter 6 veckor. Det är ju väldigt enskilt hur länge man behöver vänta, egentligen bör man ju vänta tills efterkontrollen men jag kunde bara inte låta bli…..Tyckte jag väntat länge nog.

tezzie
0

Jag började oxå efter efterkontrollen, men det beror ju på hur förlossningen var och om jag inte minns fel så fick du sys en hel del…

Hur går det med lillen då?

*** Kärleken övervinner allt ***

AnnaLundin
0

Efter första barnet försökte jag rida ca 2 månader efter förlossningen (som skedde med kejsarsnitt), men efter bara några minuter i sadeln insåg jag att mina bäckenfogar fortfarande var väldigt instabila så jag fick ingen stabilitet i sitsen. Jag valde då att vänta några månader till med att börja rida.

(efter 2an och 3an har jag inte kommit igång med ridning igen, alls…)

Zahara
0

nu var min gamla dam sjuk och hade vila så när ja var rund (ja lina tror inte du i din vildaste fantasi kan ana!) så promenader och tömkörning.

blev sydd med ca 30 stygn och kan fortfarande inte ha sring än ens :( min efterkontroll på sjukhuset är efter 6  månader för att se så allt är läkt!

Med lillan går det bra sitter här i knäet nu tre månader i går och växer så det knakar :) hon är med i stallet  var dag och tar ut hästarna och mockar med mig så det blir nog en bra häst flicka av henne med :) får ta och uppdatera med lite bilder en dag :)

DinJejja
0

Such vad hemskt de låter, ni som fått sy och sånt. :S Kommer inte våga ha barn om man går sönder en massa!

Det ända som verkar mys är att vara gravid men inte att föda den :P

AusaBausa
0

Hade inte hästar när vi fick 1:an o 2:an men när 3:an kom red jag först efter återkollen…

Lindbygarden
0

#8 Det låter läskigt och svider en del men det är ytterst få som spricker jätte mycket… Det viktigaste viktigaste är att vänta när krystvärkarna sätter i.. och slapna av spänner man mumlan minsta lilla så kan det spricka.. Det som blir mest spännande är att gå o kissaOskyldig

Till ämnet så red jag inte förrän långt efteråt men då beroendes på att jag lämnade iväg pållan och sen sålde henne…

Zahara
0

anledningen till att jag sprack så är för att det gick så himla fort så kroppen han inte med :( Däremot hade jag inte mycket ont efteråt som tur är! och kissa var inga problem alls för mig :) Däremot string…

Tänkte pröva en skrittur en dag och se vad kroppen säger om det.

Ledin
0

tills det känndes okey dels så fick jag några innre styng som skavde lite :S men när jag kunde sitta o gå normalt sen hoppa jag upp igen :D e underbart skönt o komma ut liten stund MEN tänk på vadera tuttarna väl nu när det börjar bli kallt :) så du inte får mjölkstockning ajj det gör ont.