Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 422 ggr
steffy
0

tråkigt

idag började jag i skolan kl 8 och går till 16.35. är det någon som har något kul att berätta?

emsems
0

ta vara på skoltiden. du kommer aldrig mer ha så mycket raster, gratis mat och mängder av kompisar på ditt jobb

[slo]
0

Jag ska strax åka till min gamla skola, snacka skit och käka lunch :D

sweet_candy_
0

Nu när ni ändå snackar om skolan…. jag går sista året, 9an alltså. har ingen aning om vad jag ska välja sen! jag tycker om hästar och musik. tror helst att jag vill hålla på med hästar. men vet inte vad inom hästvärlden! finns ju så otroligt mycket! kanske galopp eller monté. för jag har ALLTID viljat bli jockey!!
Någon som har tips på vart jag kan söka, och vad jag kan göra efter gymnasiet?

bubbelbubbel
0

jag ska ska strax till jobbet. men snart är det freeeedag !!
och då jobbar jag ju baaara till halv åtta…och ska på fest typ, då.

E_hjo
0

#3 Den dära linjen i Skara kanske? ;)
(va fasen heter den nu igen…) hahaha

sweet_candy_
0

E_hjo - du syftar på uddetorp eller? :P vill helst bo lite längre bort, för jag pallar inte att bo hemma x)

[slo]
0

#3 om du vill bli jockey hoppas jag inte du är så stor, då vet jag inte hur mycket chans du har… Annars är det väl lättast att prata med studievägledaren eller nåt sånt på din skola, dom brukar ha ganska bra koll på olika skolor och så vidare :)

Försök få så många kontakter med roligt folk som möjligt, ha fötter inne överallt :p Blir så mycket lättare att få jobb då ;)

Mandysan
0

#7 Jag kan garantera att hon inte är förstor…;)

1111
0

#3 Vill du bli jockey på galopphästar så finns det inga utbildningar för det, utan det är ren talang och förmåga som gäller där. Är du riktigt intresserad och brinner för det skulle jag föreslå att du började kontakta lite galoppstall runt omkring dig och berätta att du är en så och så gamal tjej som ridit i så och så mkt och att du brinner för att bli en jockey och hålla på med just galopphästar och fråga om inte du skulle kunna få komma och provrida för att få jobba extra där.

Har ett par vänner som håller på med just galopp-sporten och de flesta jockys jag råkat på har gått tilväga just så, att de börjat med att bara försöka komma in övht och få jobba i stallen och sedan fått stiga upp till träna hästar och själva få upp tekniken för att sedan om de duger till fått börja rida löp.

/V