Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 929 ggr
Anna
0

Framsteg för Wilda =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla!

Pga flytt har jag varit utan internet i 2½ vecka och suttit och ruttnat bort här hemma pga iFokusabstinens, men nu är internet fixat och jag tillbaka!

Det har varit jobbiga veckor sedan Windy försvann, inte minst för Wilda som måste känna sig väldigt ensam.

Men jag ville bara skriva och berätta om hennes framsteg, hon är sååå duktig!

Dels står hon numera uppbunden både i och utanför boxen när man pysslar med henne, och hon står helt blickstilla. Detta har verkligen varit jobbigt förut då hon inte velat stå still.

Dessutom har hon en alldeles egen sadel som hon inte har några problem med alls.

Jag går själv promenader med henne i skogen nu och hon går hur lugnt som helst bredvid mig, stannar och väntar om det kör förbi bilar, är inte längre rädd för prasslande presenningar och hennes bakskygghet har verkligen blivit bättre.

Delar med mig av lite nya bilder på skönheten som snabbt närmar sig inridningens början… :)

ha det bra!

mvh Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0

gos!

annaattlid.se

Anna
0

ute i skogen

annaattlid.se

Anna
0

vilopaus efter lite klättring

annaattlid.se

Anna
0

o lite pussar :)

annaattlid.se

Maja
0

Välkommen tillbaka Anna!

Åh, hon ser ju jättefin ut! =) Så duktig hon är också! :)

VeNyRa
0

håller med #5 och du är också duktig som har hjälm =) måste erkänna att jag är slarvig med det om jag är ute och leder.

Anna
0

#6 Det är mest en reflex att ta på mig hjälmen, vet att hon blir så himla stor och bufflig ibland och då är det bäst att kunna kämpa emot :p

annaattlid.se

bubbelbubbel
0

ni passar verkligen varann som handen i handsken….

Fiona
0

å vilken liten goding :D är hon connemara ? (A) jag är säkert helt ute och cyklar men x)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anna
0

#9 Hon är 50% connemara, 25% arab och 25% pinto ;)

annaattlid.se

Fiona
0

#10 haha okej inte helt fel då ^^

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

gejsa
0

Jättefina bilder! Men du ser fortfarande så ledsen ut på bilderna. :(

Anna
0

#12 Det är jobbigt att vara där och se hennes tomma box, men samtidigt underbart att vara hos Wilda. Ska ta och besöka hennes grav nästa gång tror jag, om jag klarar det…

sedan ler jag sällan på bilder i allmänhet :P

annaattlid.se

gejsa
0

#13# Nej, det gör iofs inte jag heller. Ler mot kameran alltså. :)

Jasså har dom en begravt henne hemma. Jobbigt!

Anna
0

#14 Ja både hon och Quito (deras förra häst som togs bort 2005, min förra medryttarhäst) ligger begravda i samma hage. Är nog jobbigt ja, men ändå skönt att de finns där.

annaattlid.se

Anna
0

Idag var hon duktigare än någonsin!

Hon har varit lite jobbig det senaste, vild och galen rent ut sagt, och idag låg det snö på marken (vilket oroade mig då hon blir 1000 ggr piggare i snö!). Men hon gick snällt bredvid mig in från hagen, även om hon var lite galen när jag skulle hämta henne.

Stod lös i boxen med öppen boxdörr och rörde sig inte en fena. Lyfte alla hovarna fint och stod still när jag tränsade. Hängde lite lätt på henne och hon var positiv som vanligt.

Sedan gick vi en lååååååååång sväng i skogen, i snön =) Underbart. Riktigt kallt, var ute i någon timma, men oj vad duktig hon var! Gick med öronen spetsade bredvid mig, travade när jag bad henne, stannade när jag sa ptroo osv.

Vi hoppade t.o.m lilla terrängbanan ihop ;) Hon hoppade och jag sprang bredvid, haha. Stora luftiga hopp över minimala hinder, så söt!

Sedan tränade vi lite inne bland träden, sicksackade fram och tillbaka, backade, halt från trav, flytta för tryck osv. Och gick även över några frusna vattenpölar (hon är livrädd för vattenpölar kan tilläggas) och det gick sååå bra! Efter att jag visat henne att det inte var någon fara klev hon rakt ut på isen och rörde inte en min när hon blev blöt om fossingarna, och inte när det knakade heller för den delen :)

Nä nu är jag sååå glad. Älskar känslan man får när allting bara stämmer, speciellt när vi har haft lite motgångar på senaste.

Underbara Wilda! :D

bild från 7 oktober ;)

annaattlid.se

Fiona
0

Gud va roligt att de går så bra med den lilla godingen ! Skrattande

Jenny

Yessica
0

#16 Guuh så roligt! :D Hon är så underbart sööööt!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Anna
0

Ja idag fick hon extra mycket hö och massa morötter i havren kan jag lova ;)

annaattlid.se

Lorita
0

#13 & 19 ni är ju samma, så lika underbart att se.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Marija
0

Hon är verkligen jättefin, och ni är fina tillsammans Skrattande

Vem är hon efter?

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Ledin
0

jag måste säga att du har lyckas bra där med får en fin avkomma :) Ni ser jätte fina ut ihop jätte fina kort som alltid :)

Anna
0

#21 Hon är efter connemarahingsten Hagens Ryan RC 76 :)

#22 tusen tack :) nu är hon inte min häst men jag har känt henne sedan hon var 4 timmar gammal och jag hoppas på att köpa henne till nästa år… :)

annaattlid.se