Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettkörning
Läst 3072 ggr
carrrrrooooo
0

Gekås Ullared

Hej Hej:) någon som har varit på ullared och tittat på hästprylarna? undrar om dom möjligtvis har körselen? ska dit i Novenber och tänkte om dom har så är det kanske onödigt att köpa ifrån något annat ställe eftersom jag har hört att Ullared har så bra priser:)

Någon som vet?

Papaya
0

Ska eventuellt dit på söndag. :) Dom har verkligen en himmla massa bra saker där, iaf vid tanke på priserna. :P

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

carrrrrooooo
0

okey vad bra:) men vet du om dom har körselen?.. och om du vet ungefär priserna på dom?.. längtar tills att jag ska dit*:D

LinneaG
0

Jag har varit där 3 eller 4 ggr nu, tror jag inte sett något körsele där.

[slo]
0

Nope, inte sett någon körsele dom gånger jag varit där… Men funderar på att kika förbi någon dag efter jobbet nästa vecka, kan försöka komma ihåg att kolla.

carrrrrooooo
0

okey:( vad synd..! då får jag kolla på andra håll:D men tack till er iaf!

wewwa
0

Jag var där för ett par veckor sedan och såg inte någon körsele, jag gick länge på hästavdelningen och minns inte någon sådan.

carrrrrooooo
0

Okey då vet jag tack iaf:)

Ledin
0

ne där har jag inte sett sele (kollat själv) du kan även ringa o fråga dom :) anars så tipsar jag om bra beg selar där kan man fynda :) Annars har dom nästan allt.

fridak
0

ingen sele fanns där i helgen…

AusaBausa
0

ska också dit på söndag, så kan me´ kolla till dig:-)

pippa__
0

Ska du till Ullared????? Kolla om dom har några billiga ofodrade regntäcken, storlek 85!! =)

AusaBausa
0

#11 Japp!!! ska ske:-) MEN vad är billigt för dig??

fridak
0

#11 i helgen som var så var nog de minsta täcken 115 tror jag, fast jag kikade mest efter 135-165 :)

pippa__
0

#12 Messa mej när ni är där så berättar jag då :P

#13 Vaaa? Så stora?

fridak
0

#14 det är inte så många som har små herkulesar hemma i hagarna, men jag kan ha varit lite halvblind som jag brukar vara…

pippa__
0

Jo det är ju jättemånga!! men eftersom du inte letade efter 85 så kansek du sprang förbi det =)

wewwa
0

Jag tror att jag har sett i mindre än 115, men så litet som 85 har jag inte kollat efter för Razz har 95/105.

fridak
0

#16 får hoppas på det:) fast häromkring finns ignen herkules så jag tror inte det finns så många, däremot står en liten elaisa i grannstallet men hon drar nog 100-105 i täcken iaf…

carrrrrooooo
0

okey.. men någon som vet någon beg sele för min tös?.. tror hon nästan behöver storlek xfull om det är med fast brösta men om den är lös så ska hon nog ha full..!.. och gärna hel sele asså med baksele oxå:P.. men för max 2000 kr..

wewwa
0

Jag vet ingen tyvärr, men sätt ut en annons på www.hastnet.se eller www.hastannonser.se Hoppas att du hittar någon.

joooossan
0

Var ligger priserna på täcken ungefär? ;o Storlek 115 och 135 ska köpas och ska antagigen dit v. 44 :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

fridak
0

#21 regntäcken och vintertäcken ligger på mellan 299-399 ungefär. fleecetäcken får du för ca 99.

Ledin
0

#14 jag vet att dom har haft små shettistäcken men tror det vart mera vintertäcken o fodrade regntäcken, jag kollar lite på sånt eftersom det e så himmla gulligt med så små täcken och att min vän har shettisar :) ofta trillar det ner en grimma lr annat i vangen i shettissorlek o då har ju jätte fina grimmor till småponnys med :)

LinaN
0

Harrys ofodrade regntäcke kostade 299kr. jättefint med bensnören o allt…

Ska till ullared på lördag.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

carrrrrooooo
0

hmm sen var det selar vi skulle prata om *hähä* Tungan ute

joooossan
0

Men du hade ju redan fått svar att de inte fanns där Oskyldig Men ber om ursäkt ;)

carrrrrooooo
0

hehe det gör inget:p.. jo det har ja ju ifsTungan ute men det fanns tydligen en bra affär här i nyköping som säljer beg häst saker.. så jag ska dit idag:D

joooossan
0

O, va trevligt ! :) Lycka till och hoppas du hittar de du söker ! Om de ha några selar inne får du gärna skicka ett PM^^

carrrrrooooo
0

jo det ska jag göra:D.. dom hade stängt igårRynkar på näsan så jag ska dit på måndag istället:)

LinneaG
0

Den 15 november ska jag dit och köpa en del inredning till nya stallet.
Någon som har koll på om de har tjockare vinter eller stalltäcken?

joooossan
0

#30 Jag var där idag, de hade mycket stalltäcken och tunnare vinter, ej tjocka vad jag såg :)

Maliiin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hör med Eva Ottosson i Dövestad om sele. Hon tar hem till mt bra priser. Jag gav 1900 kr för min till shettis. Så ring henne å hör vad en kostar till full! Då är det med lös brösta, baksele, huvudlag och lädertöm. Komplett med andra ord:) Hennes hemsida är www.dovestadhastcenter.se Så där kan du hitta nummer till henne! Hon är mkt duktig och insatt i körning så henne kan du fråga om det mesta:) Bifogar en bild på min pålle med selen på sig!

carrrrrooooo
0

tack:) ska höra med henne:)

Maliiin
0

Så lite så! Ja gör det:)

LinneaG
0

Nu är det drygt en vecka tills jag ska dit.

Någon som har koll på vad de har för stallutrustning?

carrrrrooooo
0

jag ska dit nästa helg för första gången..! så vi ska sova i bilen eller hyra stuga så vi hinner gå igenom allt:D.. längtar jätte mykt..

LinneaG
0

#37 - Va kul! Jag åker på natten mellan fredag-lördag och går in på lördagen och sedan åker vi hem igen.

carrrrrooooo
0

#38 men hinner man gå igenom allt på en dag?

joooossan
0

#39 Jaa, jag gjorde alf x)

carrrrrooooo
0

#40 hehe okey du kanske bara gick vid häst grejerna?:P.. jag ska ha med min syrra som stannar vid varje hylla och ska kolla på allt som finns:P

LinneaG
0

#39 - Ja, jag var där i juni sist :)

Tywysoges
0

Sist vi var på ullared så stog vi 3-4h i kö och var väl ute ur affären igen efter 1½h… men vi visste också exakt vad vi skulle ha..

joooossan
0

#41 Haha, nejdu ;) Jag gick igenom hela stället + lite affärer utanför ;)

carrrrrooooo
0

#44 hehe okey:P.. vi var där hela lördagen och vi var klara innan dom stängde snacka om trött efter det;) det blev saker för 3800:S men då med hästtäcke och massa andra dyra saker:P