Gamla/äldre hästar
Min sköthäst är 20 år och visst är han lugnare och sävligare än de andra hästarna. Men han är min favvis ändå.

nåååååååå så söt. han ser riktigt gammal ut ( 29 år ,helt otroligt)

Jag tycker inte att han ser gammal ut

olika uppfattningar. olika syn på saken

Våran gamling i stallet som vi tyvärr fick ta bort i fjol va sådär oxå. Nu är han begravd nere i torpet 1 km från stallet där hästarna brukar gå på bete. När man rider förbi där, spelar ingen roll vilken häst det är och hästen i fråga är lite nervös eller pigg så lugnar sig alla när dom kommer ner i närheten av hans grav - JÄMT! Helt otroligt, som om han står där på kullen och säger till dom att vara snälla mot oss och det finns inget att vara rädd för =) Så himla mysig att bara rida ner dit och "hälsa på".

#3 Samma här, tycker han verkar i fin form ja : D
Alltid jobbigt att bli gammal,.. :-/, fast det är roligt att dom blir gammal oxå, och inte det tar slut vid unga tider …

jag menade inte att vara dum. men alla har ju olika uppfattningar.
jag tycker att han är fin.

jo heheh, ja fatta ; D hihi
på shetlandsponny.ifoks.se finns en liten tråd om gamla pållar…där finns en kandidat som är 39år!! Det är HÄFTIGT!

Härligt med en så gammalt varmblod. Dom brukar ju vara slitna redan vid ung ålder. Så dom brukar inte få bli så gamla. Denna hade rullat sig och såg bra ut i hull. Kul att höra och även se dom på bild.
Min gubbe är 25 år ung, pigg och glad. Har lite artroser här och var så han är mest pensionär nu, skrittas ut då och då, tömkörs oxå. Är kbltravare.
Min ena kompis pålle Guri Best (Besten) är bara 22. Rids och tränas hyfsat mkt i både i dressyr och i hopp. Honom ska jag tävla i terränghoppning på sön!
Kbltravare han med.
Min andra kompis har 2 pållar, ett fbl på 9 (Thunder Catch) och ett hblsto (Kita) som är 26 år. Hon rids mest promenadridning med lite dressyr.
Min tredje kompis har oxå 2 pållar, Calle vbltravare, 17 år och Sally, korsningsponny som är 30-31 år. Hon rids bara lite i skogen, har sommarexem, lite pålagringar, men är pigg och glad annars.

I dag åker den sista hästen ifrån oss, en gammal kille på 31, 5 år

Min första ponny blev 33år och så har vi haft ett halvblod som blev 29år… tyvärr lever ingen av dom längre
Har inte tillgång till bilder på datorn.

#14# Vad tråkigt Linda. Usch måste kännas jättetomt.

#18# Oj vad gammalt! :P:O

#18# Oj vad gammalt! :P:O
den här grabben är 29år idag och är fortfarande pigg 
obs, kortet är taget för ca 20 år sedan. (en smutsig islänning)
#17 hon såg verkligen fin ut!!! Henne gillade jag!!!

Varmblods farbrorn i vårt stall är 20år gammal men skuttar runt som en 5åring. Folk som ser honom in action blir alldeles stumma och "Shit, är han verkligen 20år?!" då han har massor av energi och inte vill göra nått annat än att galoppera. Det enda som avslöjar åldern är alla vita hår som dyker upp här och där. Tar med en bild på farbrorn här!

putt
#27 jättefin!! har samma kroppsform som min dam som jag hade 

Jag vet en shettis som precis har blivit pensionerad nu tror jag. Han gick på ridskola tills han var 32:) Hur pigg och glad som helst, och alla barn älskade honom.