Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 896 ggr
[Jennniie]
0

Kolla denna länk

http://www.arvak.se/english.htm

Ser ju lite kul ut, men om den fungerar så kanske det vore nåt..
Är inte så insatt och läst ordentligt, men har ni hört talas om detta förut?

CarCar
0

Verkar väldigt smart tycker jag, undrar bara hur det fungerar lite mer i detalj… Hm, får söka lite mer på det någon dag…

Ahnna
0

Varför skulle den hindra hästen från att lägga sig? Tycker snarare att den i så fall hindrar hästen från att komma upp, eftersom det är en massa linor som kommer trassla sig runt benen, potentiellt.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

SHV-Pysen
0

tycker som #2 de borde vara någon typ av lina som skulle gå sönder i sådana fall, eller något… verkar som att det finns en hel del risker..

IdaT
0

Jag tycker att den verkar hindra hästen från att röra sig. Den har inte möjligheten att själv parera kurvor osv.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

bell
0

Den är tänkt att som ett "säkerhetsbälte" för hästen. Vid kraftiga inbromsningar så hjälper den hästen så att hästen inte  komma över eller under bommen. Hästen har möjlighet till att röra sig lite åt alla riktningar. 

Detta säkerhetsbälte tog de fram när de skulle transportera en värdfull häst en längre sträcka (om jag inte minns helt galet "bältet" har ett par år på nacken)

Tänk vad man minns mycket konstiga saker.

exitingsvillemo
0

Hel grjjen med panikhake på transportgrimskaftet, för snabb lösgöring, förlorar ju sin effekt om hela hästen sitter fast i transporten och inte bara huvudet.

Jag har min ponnysar lösa i transporten, så dom har full koll på sig själv och alla sina 4 ben

bell
0

Har för mig att det är ett snabbspänne vid manken. Startsida Arvak Sedan är det ju som med allt annat för- & nackdelar. Verkar ju inte gå så bra för företaget det skrevs mycket 2004 och 2005 men sedan dess ser det lungt ut… marknaden är nog inte så stor

Fluum
0

En bekant till mig var med om en trafik olycka med hästtransport dåra. Hästen var både ytligt skadad men även så illa att han behövde gå på dropp. (Men han är frisk nu )
så hästsäkerhetsbälte är kanske en smart lösning? :)

Lorita
0

Jag tror att benskydd och lindad svans, är mer nödvändigt när man transporterar.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

exitingsvillemo
0

ja, jag ser då inga som helst klara fördelar med detta "säkerhetsbälte".

Tänk om transporten skulle vicka? Vad gör man då? Med en häst som sitter fast i ett "säkerhets-nät"…

Nä, inget för mig iallafall

[Jennniie]
0

Se där, fanns på svenska.
Kom dit direkt så¨kollade inte runt på sidan Cool