mitt hästletande..
jaaa, nu i 2 dagar har mamma och jag flängt rundor och tittat på 2 hästar :P
igår, ett 8 årigt, sto efter Maraton, 163, 1 m hopp och deb. fält. men rörde sig väldigt trevligt.
det tog tid innan vi hittade dit först och främst, och ja, jag ringde säkert 10 ggr då vi körde fel, fel, och åter fel fler gånger..
hahaha, ni kommer asgarva ;) när vi skulle köra dit, så skulle man köra genom en travgård, gult hus, vitt staket, massa travhästar, och ja, vi hitttade ett travställe och tänkte att det måste ju vara det, eftersom det stämde in på beskrivningen.. körde genom gården, kom ut på något som liknande en harvad grusväg, tyckte det var lite skumt, körde vidare, då börjar den svänga och då inser jag att vi kör på rundor deras TRAVBANA :P haha, så sjukt pinsamt.
men i alla fall, det var fel gård ;) och vi kom fram tillslut!
men hon var inget, hon var jätte stoig, sur och ställde sig på tvären såfort man krävde något, la öronen bakåt och ja, hon var inte sammarbetsvillig för 5 öre, dessutom tjaffsig i munnen.
så vi körde hem igen.
och idag körde vi iväg och tittade på en annan häst, (vi hittade dit xD)
det var ett holländskt halvblod, 5 år, 170 efter Flemmingh, togs in som hingsämne som föl och skulle gå GP, men han räcker inte för det.
Han var SKITSÖT, ganska grov, men absolut inte tungriden, fick en himmla trevlig känsla när jag red.
fast ja, 170 och ganska grov, och ganska mycket gång, inte så farligt att rida, men på marken var han en bjässe. men väldigt snäll och mysig.
funderar så det knakar nu..
jag har lite dåligt samvete med, han kostar och så har vi köpt en "ny" transport idag. sålde vår transport när jag sålde schess eftersom det inte var meningen att jag skulle ha ny häst.. men nu när jag ska ha ny häst, så är det ett måste, finns att hyra i stan för 450, men det blir 8 mils körande i onödan med, in och hämta och sen lämna den. och ska man sen då träna en gång i veckan, blir det svindyrt varje månad ju om man ska hyra.
så vi hittade en billig (billig, i och med finanskrisen) som vi ska åka och lägga handpenning på imorgon..
men ja, jag har dåligt samvete för pappa plöjer ner en massa pengar i mitt intresse, och jag sitter här hemma och latar mig i princip (får inget jobb) fast jag har sagt att jag inte behöver ha nått i julklapp och ska vill hjälpa till att betala när jag fått jobb.. men det är inte lätt när man är 19, utan jobberfarenhet och nu i dessa tider och bor dessutom i liten skithåla ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Vad kul att du äntligen hittat något! Vad är det på moderns sida?
Är väll inte så underligt att man som ungdom inte betalar hästen själv? Men då får man stå ut med att pappa äger och pappa bestämer (papps betalar här med för Allt utom prylar (sadel fick han kosta på sig däremot med)).

#1 ue: Roemer, hittar inget alls om den hingsten..
nej, det är väl sant att det inte är många ungdomar som betalar hästen själv och allt därikring, det har man ju inte råd med om man går i skola o.s.v. och jag hade nog inte haft så dåligt samvete heller om jag gått gymnasiet, eller haft ett jobb! men nu sitter jag här hemma på min röv och gör ingenting, pluggar visserligen på flexvux (distans) men får inte ett öre för det, då jag läser för få kurser.. så får jag inget jobb så ska jag läsa fler kurser efter julen så får jag en ynka 1000 lapp i månaden i alla fall..
det är knepigt.. kanske kan trösta mig med att jag har 20.000 som jag kan ge pappa ;) dock var det tänkt till utrustning (lyx saker), men jag tror faktiskt att jag ger dem till pappa och sen får jag leva utan mina HW täcken ;)
men, ja, jag är inte helt 100% säker att jag bestämt mig för hästen ännu..
Kul att du hittat en häst
.. om inte så vet du att jag har trevliga ynglingar här hemma som inte kostar skjortan

#3 du har det ;) mjaaa, jag vill gärna komma igång med ridningen nu :/ så nu är 3 år det yngsta jag kan tänka mig..

tja, vilken tur att ni inte var där under ett travpass, kanske trott att det var startbilen ;)
Lycka till med hästköpandet! *kommer inte på nåt mer* xD
#4 Förstår att du är ridsugen..känner igen det
åh jag får verkligen hålla med om att man får dåligt samvete när föräldrarna lägger ner massa pengar x''d
lycka till med hästköpandet :)
Isa Aronsson
www.stallequino.se