Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 748 ggr
Cilla89a
0

schrek är "såld"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

då så..
tjejen från Örebro som var här idag, ringde precis och sa att hon vill köpa honom..
och mitt hjärta sjönk som en sten..
men han kommer få det bra :) 20-25 årig tjej, pluggar på universitet.. föräldrarna bor på gård, där hennes gamla ponny på 26 år står samt hennes systers fullblod som tävlar LA/LA..
ska ringa och boka besiktning imorgon..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

gejsa
0

Har dom från Örebro varit och provridit?

Grattis förresten. Skulle också ha en från Örebro i dag som skulle komma. Tänkte om det var hon men det är inte samma person iaf. För hon kunde inte komma i dag fick jag ett sms i morse. Men hon skulle höra av sig i kväll om en annan tid.

tezzie
0

Grattis :)

*** Kärleken övervinner allt ***

Cilla89a
0

#1 jupp, dem var här vid 12-tiden idag..
tack ;) eller ja, det är väl inte mycket att tacka för, känns ganska pissigt.. man vill ha hästen såld, men ändå inte..

gejsa
0

#3# Ja, så känner man ju. Sedan när det gått en tid så känner man att det var rätt. Gejsa har ju tex varit borta i 15 nätter redan. I början var det jättetomt. Har ju haft henne i 11½ år. Nu när man får lite rapporter från Rita så känns det helt rätt. :)

Vill dom inte veterinärbesiktiga alls?

Denna kommentar har tagits bort.
Cilla89a
0

#4 joo, jag ska ringa och boka tid imorgon.. skulle dem inte vilja det?

Maja
0

Hihi, en universitetskompis! =) Skoj, då kommer han ju nästan att flytta hem till mig ju.. ^^

Grattis!

bubbelbubbel
0

men vad roligt! och vad skönt att det ändå gick rätt fort! :)

och sen kan ju maja åka och kolla till honom ibland :D

grattis!

Maja
0

#8 - Haha, ja, jag sätter upp stora planscher på universitetet "Är det DU som äger Schrek?" ;)

Ledin
0

oj snabba bud antar hon fastna för honom :) bara till o gratta :D

Lindbygarden
0
Cilla89a
0

på lördag nästa vecka, 13.00 kommer vet och besiktigar Schrek. Ska få tag på köparen nu, för hon ville vara med och går han igenom tar dem med honom direkt..
så nu har jag i princip 1 vecka på mig att hitta ny häst, förutsatt att han går igenom besiktningen, men det tror jag nog, han var ju inne på klinik för mindre än en månad sedan och var ren på böjdprov så :)
så nu har jag satt fart med det dyga hästletandet, har 3 intressanta, ska kolla på den första nu på söndag..

gejsa
0

#12# Men om han veterinärbesiktigades för en månad sedan borde det väl ha räckt?

mazze
0

#13 Mycket kan hända på en månad. Jag skulle iaf kräva en ny besiktning, för att veta att hästen är fräsch när jag får hem den.

Cilla89a
0

#13 han besiktigades inte, vi skulle kolla upp så gallan i hasen så det inte var nått problem innan vi skulle sälja honom.

ippa97
0

är schrek hästen på bilden? han är supersöt!

Cilla89a
0

#16 ja, det är Schrek på bilden :)
han är super charmig :)

Lorita
0

#13 jag skulle aldrig köpa en häst på en gammal besikning, det vet jag så många som har blivit lurade vid.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

ThunderClap
0

Det finns ingen häst du kan låna så länge tills den nya hästen blivit inköpt? Låter ju väldigt stressande att hitta en ny på en vecka…

Cilla89a
0

#19 jag och mamma far och flänger, har dock hittat en nu som känns till 90% att jag kommer köpa, men har lite dåligt samvete.. (läs: mitt hästletande")
och Japp dör inte av att stå själv några dagar, grannen har 2 shettisar i hagen intill som han kan se..

Peppe
0

usch vad tungt det är när dom tar direkt efter besiktningen!

Vi gjorde så med Peppe och det är hemskt att inte veta, man kan inte säga adjö ordentligt för risken (chansen) är ju att han hänger med hem igen. fy fan vad jag saknar Peppe… i söndags var det exakt 6 månader sen han åkte…

Vi skulle göra likadant med blacky men han gick ju inte igenom. jag tror aldrig jag haft sån ångest i hela mitt liv som dom dagarna innan den besiktningen. inte ens när Peppe skulle besiktas för där levde jag på hoppet att han skulle få följa med hem. jag förstod nog inte riktigt att han inte skulle komma hem igen, men med Blacky trodde jag verkligen att han skulle gå igenom. jag kunde knappt prata eller röra mig den dagen och när veterinären sa att hon inte kunde släppa igenom honom så kunde jag inte låta bli att vara oförskämt glad medans tjejen som skulle köpt honom hade nära till tårar…

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~