Blivande tävlingsponny kat D
Svenskt ridponnysto, ca 147cm och 6år gammal.
E: Vermont, UE: Gondoljär.
Kirran har tre mycket bra gångarter, en trevlig exteriör, bra hoppteknik med ett mycket trevligt mod och ett högt avelsvärde.
I all hantering är hon totalt okomplicerad och genomsnäll. Hon är en häst som kan hanteras både av vana, men också av t.ex. den icke hästvana sambon, eller den 5 åriga dottern eller sonen som vill hjälpa till.
Som tävlingsponny hade hon med största sannolikhet visat framhovarna rejält i både hoppning, dressyr och fälttävlan.
Hon är utbildad i öppna, sluta, även förvänd sluta och diagonal sluta, i skritt och trav samt lättare samling och längning. I galopp är skolorna påbörjade lite försiktigt.
Löshoppad 1,2m med glans, startad pay'n ride i våras 50cm bara 2månader efter påbörjad hopputbildning.
Hon är en väldigt trevlig att rida ut med eller att bara sitta och glassa med. Hon är van vid att man hittar på udda saker och går med på det mesta utan att tveka.
Hon står lika gärna på box som går på lösdrift, går rakt in i transporter när som helst och är helt okomplicerad att sköta hovvården på. Hon har hos mig gått barfota vilket fungerar bra.
Säljes p.g.a. tidsbrist.
Priset höjs i takt med hennes utbildningsnivå.
P.g.a mitt arbete så har jag svårt att svara i telefon, men maila gärna så ringer jag upp.