Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 729 ggr
MiaMaria
0

Älskade häst!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I could feel it from the start
Couldn't stand to be apart
Something about you caught my eye
Something moved me deep inside
I don't know what you did boy, but you had it
And I've been hooked ever since
That every time I see you everything starts making sense

Never thought I'd be alright
Intill you came and changed my life
What was cloudy now is clear
You're the light that I needed
You got what I want boy, and I want it all the time

You are there and give me strength,
You're the best, and
You're the only one who's ever passed every test!

Ain't no other man can stand up next to you
Ain't no other man on the planet does what you do
You're the kinda guy a girl finds in a blue moon
you're the kinda guy a girl won't find
Ain't no other man, it's true
Ain't no other man but you

Jag älskar dig Musse och kommer alltid att göra det!! Du betyder allt för mig. Jag vet att du inte ska långt bort men kan inte låta bli att tycka det är så frukansvärt. Jag har endast 1 dygn till med dig och det känns som det kortaste dygnet i historien…

Älskade häst, mamma glömmer dig aldrig!!

NinaToy
0

Fy sjuttsingen vilken fin häst!!! Vad är det du har ändrat på den första bilden??? :) Är så fin stämning över den, förmodar att du ändrat den i photoshop? :P

MiaMaria
0

Ändrade den direkt i kameran, finns en inställning som heter soft focus och då blir det så där. Bilder som redan är bra blir om möjligt ännu bättre med soften =)

elin
0

va fint skrivet o fina bilder!
Sorgligt! :'/

/Elin

Hannapanna
0

*krama*

[slo]
0

Usch, aldrig lätt att göra sig av med djur :/

#2 det går att pilla till i photoshop också, tror det räcker att lägga på lite gaussian blur :)

E_hjo
0

Jättefint skrivet! Det tårades i ögonen….

NinaToy
0

SLO! :P Gaussian Blur gör det bara suddigt. :(

MiaMaria
0

Tack alla, ni är så underbara!!

Nä som du säger Slo, inte lätt att göra sig av med djur men jag är (tro det eller ej) rätt van, hade kossor förut och dom for både hit och dit på slakt osv och dom va inte vilka kossor som helst som stod där i hagen (som dom flersta tyvärr gör) utan dom hade namn, personligheter och man va ut och klappade på dom dagligen…

Men när det gäller min bäbis, min älskling, mitt allt då är det en annan sak…

Mandysan
0

Usch vad synd! Jag skickar kramar och tankar i mängder….

jen
0

vad tråkig! ja, det är svårt när man måste förlora en vän.

det var en väldigt fin häst! jag skickar också en tröstekram.

MiaMaria
0

Tack!!

Nu är det nära, dom kommer när som helst, usch, nu börjar det bli riktigt jobbigt att vara hästägare…

Hannapanna
0

Hoppas de har gått bra yster.. tänker på dej!!

[slo]
0

NinaToy, ja och den bilden är väl suddig eller? :P

MiaMaria
0

Nu är han borta… Dom åkte alldeles nyss och jag vet f*n inte vart jag ska ta vägen, har aldrig upplevt något liknande förut. Satt mig i hagen hos dom andra hästarna en stund och dom förstod kändes de som. Nasse som brukar va naffsig satt bara ner huvudet i mitt knä och lät mig krama honom lääänge och grina i hans pannlugg. Tror aldrig jag har tyckt om någon så mkt som jag gör med Musse, gamla pojkvänner osv kan slänga sig i väggen, inget kommer eller har kommit före min älskling. Längtar till jag ska åka ner och hälsa på. Har planerat att göra det i slutet av november men det blir nog tidigare som de känns. Tur jag har det här så jag kan skriva av mig lite…

bubbelbubbel
0

nämen oj lilla vän, det kommer nog kännas bättre om ett litet tag, när allt har lagt sig ska du se. jag vet inte riktigt om jag har missat, men varför skulle du sälja honom ?

MiaMaria
0

Jo det kommer nog kännas bättre när man har smält det ordentligt, redan nu känns det bättre, sitter och väntar på att dom ska ringa och berätta att dom är framme. Har varit med mamma i kväll och kikat på en av mina förra hästar som hon ska bli medryttare på så jag har haft lite annat att tänka på än bara Musse och det känns bra. Men blev såklart förälskad i en bamse i det stallet, en halvblodsvalack på 6 år och 180 cm som va sååå go =)

Anledningen till att jag sålt honom är att jag tappat det extra intresset som krävs för att ha egen häst, absolut inte hästintresset men just det är extra. När jag väl annonserat ut honom så skadade han sig och nu fick jag mer eller mindre ge bort honom annars hade slakt varit det som gällde, men det ordnade sig som tur va =)

bubbelbubbel
0

det låter ju som du gjort rätt sak iaf, och det var ju en himla tur att dom fortfarande ville ha honom, även om han var skadad :) annars hade det ju blivit tragiskt.
har dom hört av sig ännu då ? får ju hoppas att resan gått bra, och att dom kommer trivas tillsammans :)

stora hästar har ju något speciellt. ;P så jag kan förstå varför du fattade tycke för den. hihi.

MiaMaria
0

Nu har jag precis pratat med dom. Resan hade gått jätte bra, dom hade stannat och låtit honom vila 3 gånger och när dom kom fram så hade dom tagit in sina andra två hästar och när dom sen lastade av Musse hade han fått hälsa på dom över boxdörren och sen gått in och ätit i sin egna nya box, som dom har målat och gjort fin inför hans ankomst =) Dom verkar stormförtjusta i honom =) Underbarare människor än dom här två finns nog inte, Musse kommer få det bra där, det är jag säker på nu och det känns jätte bra!! Min lilla bäbis har kommit rätt!

NinaToy
0

SLO! Pröva själv om du nu ska vara så envis. :P

E_hjo
0

#19 Åh, så härligt att det känns rätt!! =)
Musse kommer att få det suuuper! ;)

bubbelbubbel
0

jaa, det är ju verkligen skönt att det gått så bra ! då kan du ju med gott samvete sova och veta att han har hamnat hos en fin familj :)

MiaMaria
0

Ja såhär två dagar senare känns allt super, tomt såklart men ändå så bra. Dom ringde flera gånger igår och berättade om dagen och allt hade gått bra.

Ska åka ner i samband med globen och hälsa på och gå med dom nya ägarna på globen, längtar så himla mkt! "Bara" 2 månader kvar!!

Julia
0

Vilken tur att det fixade sig.

det du hade skrivit när jag läste det började jag gråta

bubbelbubbel
0

förstår att du längtar, tiden kommer nog gå fortare än du anar :)

MiaMaria
0

#24 Tack! 

#25 Ja det kommer det men just nu känns det långt dit, men tiden går fortare än vad man tror, som tur är =)