foder til C ponny.
hej
jeg har en C ponny som er i trening og hun er litt tjok feit, trenger ikke og gå opp i vekt.
hvor mye kraft foder skall jeg gi henne morgen og kveld? noen som vet hun får havre fri kraft foder og hö.
da jeg kjöpte henne ga de bare hö og bare litt kraft foder men hun må nok ha mere enn hö synes jeg.
hva tror dere?
hun er 137cm og hun elsker mat
hun rides vär dag utenom söndager da har hun fri dag.
min B ponny har hele sitt liv fått 250 gr kraft foder og 500 gr strå B vitaminer olja.
de dagene han ikke rides får han 125gr kraft og 250 gr strå b vitaminer og olja.

Du måste fixa en analys på ditt hö, sen finns det flera här som kan hjälpa dig att räkna ut vad dina hästar behöver. Det brukar inte bli så bra att bara gissa.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Det er ikke sikkert hun trenger noe kraftfor i det hele tatt. Kraftfor skal være kompliment for å gjøre en komplett forsammensetning i tilfelle grovforet har mangler. Har ikke grovforet mangler kan det være hun ikke behøver noe som helst i det hele tatt!
Så steg ett er å analysere grovforet for å finne sammensetningen i dette. Dersom det finnes noe som det er mangler på blir kraftforet å suplementere dette.
Dersom man kjøper grovforet fra en proff selger kan det hende de har en analyse å legge frem med en gang slik at man slipper å ta dette selv.
Undersøk om det du :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
hej
takk ok da skall jeg fixa dette med höyet takk
Du er norsk ikke sant Rita-S?
#3 det stemmer, nordmann her :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
så fott jeg må läre og skrive svensk
og det kan ta sin tid