Varning till ni som säljer hästar!
VARNING Jag har fått ett mail där någon svarar på min annons på hästnet. Någon säger sig vara från USA men jobbar i London. Dom vill köpa min häst, men det visar sig att dom vill inte skriva kontrakt för dom "litar" på mig. Men dom vill ha mina uppgifter så att dom kan skicka 8400 euro ca84.000kr till mig på en check, det ska räcka till hästen och resan. Första brevet var översatt med ett program till svenska, när jag svarar på engelska får jag svar på engelska men den personen behärskar inte språket. När jag säger att jag inte gör affärer utan kontrakt får jag ett mail där dom försäkrar mig om att dom litar på mig och vill ha mina uppgifter. När dom inte får det hör jag inget mer. Vad dom var ute efter vet jag inte, men jag har hört andra som tagit imot checken som varit falsk och fått stora problem när dom blivit ombedda att lämna tillbaka pengarna.
Taget från vår hemsida www.qalm.nu

Haha så desperat är jag inte att jag säljer min häst utomlands eller låter den ev nya ägaren ens kommer och provrider. :)

samma som #1 så desperat är jag inte, men det är endå bra att veta
Ok, vi ser det som en merit om våra hästar kommer till utlandet och blir tävlingshästar där.

Bra med varningar!!
Tror ni satsar på lite olika typer av hästar, med quarter måste det kännas bra att få exportera hästar :-)
*** Kärleken övervinner allt ***

#0 Det där är klassiskt, värt att varna för.
Jag skulle själv inte sälja varken utan att träffat eller ha skrivit kontrakt med nya ägaren. Sen vart i värden hästen hamnar det spelar ju mindre roll bara den får det bra.
Har också fått mail av henne, jag frågade om hon skämtade o sen var det tyst !!!

Vi fick också något liknande på shettisarna faktiskt , men jag svarade att vi också skriver kontrakt osv , för jag hade blivit varnad innan med.
Jag säljer gärna utomlands , bara allt går rätt till :-)
Ja, akta er om ni ska sälja, man har fått många konstiga svar även på svenska. Var övernoga säger jag bara! :)

Såg en annons på hastnet.se att om man blivit kontaktad av någon från london och va det nu stod fick man gärna maila henne, hon villa ha kontakt från fler som blivit kontaktade av människan från london :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Bra info!