*bild* kunde bara inte låta bli!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hur många av er hittar såna här små lortgrisar i hagen hemma? Jag höll på att avlida när jag såg bilden!

Hahah!! fy fasen vilken lerig pålle.

Åh fy det var det värsta jag har sett. Fast konstigt att dom söker efter sådana bilder. Eg får man ju inte ha så där lerigt i hagen där hästen går.
Jag har också rejält med lera men hur mycket som helst får man inte ha. Väntar på att det ska bli fryst snart så jag flytta dom till en bra hage som inte är nertrampad av lera.
Var bidrar man med en egen bild? :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
såg ju ut som om dom stått och gnuggat in leran på hästen, eftersom det var så slätt och fint
ingen av mina skulle ens tänka tanken att lägga sig i den där lerpölen.
Dom är ganska renliga av sig allihopa :o)

#5# Det var ju mycket vatten i leran. Då blir det väl så der slätt. Ser iaf ut så på benen på mina.

tyckte det var en hemsk bild att se faktiskt. söt, men hemsk eftersom det finns hästar som lever så. ni kommer väl ihåg stoet som fölat i lervälling?
Det är ju just det att hästen valt att rulla sig i gegget!
Sen vet man inte om hagen ser bättre ut längre bort men det är alla gånger den lerigaste hästen jag sett!:o)

#8 Usch, ja det kommer jag ihåg, brankåren fick rycka in :(
*** Kärleken övervinner allt ***
*ASG* jag kommer ihåg när jag skulle hämta in en lektionshäst för många år sedan, han såg ut sån. Han var lika lerig utanpå täcket som på insidan, och i den hagen fanns det 3 superleriga ställen, grindöppningen, mitt i hagen vid höhäcken och "grusstället" som de bruka rulla i på sommaren…..
Min travare brukade rulla in leran under täcket….
Dock hästar som rejsar mkt i hagen kan se ut sådär i ansiktet….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

I dag hade faktist Gobban rullat sig i leran med sitt täcke. Såg rätt så lerig ut faktist. Tänkte på den där hästen då. synd att man inte hade med kameran.
När James (och de andra hästarna) gick med kalvarna förut så hade han ofta en stooor bajsfläck på rumpan. Det var värre än lera, satt stenhårt och man fick kämpa för att få bort den. Nästa dag hade han lyckats igen :/ Kobajs är så klibbigt ju.
lurvponnyn.vimeddjur.se

Har ingen lera i våran hage
Ingen som vet var man själv bidrar med en bild till tävlingen?
På bild: ex-skimmeln, (numera änglahästen
) Windy!
Snacka om att njuta av lerbadet… Det var så typiskt henne att göra sådär när hon var nyborstad och precis utsläppt. Usch, vad jag saknar henne.

åh fy fan.. haha.. kommer ihåg att plutten en gång när han va 2år såg ut typ sådär, va nog inte en endaste del på hästen som va ren..o på den tiden hade han inget täcke ;)..o vägrade bli spolad..

#15 har försökt hitta. men jag gör itne det. du får nog maila och fråga dem!
Du laddar upp den under läsarnas bilder vilket du kan göra här:o)
http://www.tidningenridsport.se/LasarnasBilder.aspx?m=46786&m1=46787&a=83128
Lycka till!!
#18 Ah där, letade superlänge :P Tack!