Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 324 ggr
Faxlin
0

Nu räknas det som lördag...

Svårare att sova än vanligt. Så spänd inför i morgon.
Hon låter som en önskedröm när jag hört om henne per pm och telefon. Men hemska tanke, tänk om hon inte tycker om oss.
Hmm, hon känns så perfekt. Precis som den vi har sökt efter med ljus och lykta i flera månader.

Det är inte sant, vi har inte ens sett henne, och jag är alldeles hispig. Ohh, ni skulle se henne på kort. Det har jag gjort. Hon är sååååå fin. En skäck, underbart. Tänk en skäck till i stallet.

Ska upp och fota stallet så jag kan ta med mig foton på hur hon kommer få bo i alla fall. Ja, om det nu är så att allt känns rätt. ;-)
Men det låter bra. Fast jag har haft sådan otur på sista tiden, att tänk om det är för bra för att vara sant. Säkert är det så. Något kommer förstöra det här också för mig. Men än så länge gör jag som grodan, lever på hoppet. ;-)

Jaja, behövde bara skriva av mig lite. Om ni iddes läsa igenom mitt svammel så har ni varit duktiga.:-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

emsems
0

åh, jag vill åxå känna sådär!! =)

Zebben
0

Vad har jag missat? Har Du en ny häst på G? Spännande…

__iE
0

Lycka till :)
hoppas det funkar :)

jen
0

hoppas det är hästen som passar dig!

lycka till

Julia
0

Lycka till hoppas det passar dig!

gejsa
0

Lycka till med ev hästköpet. Är det en shettis?

Faxlin
0

Japp, det är en shettis. Och hon bara låter sååå underbar. Om det blir något av detta så är det helt och hållet iFokus förtjänst. Sååå jäkla underbart. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Mer än hjälp mig gärna att hålla tummarna för att hennes ägare tycker jag är rätt hem också. ;-)

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Va?! Är det iFokus förtjänst? Är det någon på shettissidan som har kontaktat dig alltså? Är det i närheten av dig då? Jag menar så det inte är typ 50 mil att åka och titta?

Faxlin
0

Japp det är en på shettis sidan. Och jag kontaktade henne ;-)
Men hur som helst, hon bor inte alls så långt bort. Så i dag åker vi för att titta på tösen. Ohh, hon är så söt. Ska knäppa massa kort på henne idag, så ska ni få se henne. Jag har nu läst en massa om henne och sedan pratat med ägaren och detta sto låter helt underbar.

Audiatur et altera pars

Mandysan
0

Lycka till nu Åsa!:D

Faxlin
0

Tackar, behöver det. Fast det låter sååå bra. Nu sitter jag som på nålar och väntar på att sambon ska komma hem så vi får åka. ;-)

Audiatur et altera pars

bubbelbubbel
0

lycka till åsa ! :) jag hoppas hon är lika bra som ni förväntar er, och att ni alla blir lyckliga :)

tessa
0

Vad Kul Åsa!! =) Glöm inte att berätta ALLT sedan… =)

gejsa
0

Troligtvis är du där just nu. Hoppas att ni gillar varandra så du får din efterlängtade lilla ponnye igen. Skrattande

CBA
0

Vad roligt för dig Åsa :o)

Hör av dig sen när du basökt henne….(som om du inte skulle göra det *skratt*)

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Faxlin
0

Hemma igen. hungrig som sjutton. så nu måste jag laga mat. Men lycklig, sååååå lycklig.
Hon var allt jag föreställt mig och lite till. :-)
Lite tjock, men vi sätter igång henne sakta så det är lungt. Jaja, jag är så jäkla glad. Ni kan inte ana vad glad jag är.
Dessutom har jag den stora glädjen att meddela att även hennes ägare godtog mig som köpare. Så snart jag betalat av henne får vi hämta hem tösen. Ohh, längtar redan efter henne. ;-)

Audiatur et altera pars

Mandysan
0

Grattis Åsa!:D Är glad för din skull, du förtjänar lite tur..;)

gejsa
0

Oh, vad kul! Du måste visa bilder så man ser hur hon ser ut. Hur gammal är hon? Riden, körd?

Faxlin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon är tio år. Både riden och körd. Precis som jag vill ha det. Så nu ska här skaffas vagn så jag kan köra henne ihop med Sanna. ;-)
Ohh, ni skulle bara ha varit med och träffat henne. En riktig sötnos. Och så gudomligt snäll. Sanna fastnade också för henne. Så nu har vi hittat Sannas "lilla ponnyn"..

Audiatur et altera pars

Faxlin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och så ett på hennes huvud. Har lagt in ett par bilder på min sida också. :-)

Audiatur et altera pars

mazze
0

Vad fin hon var! Hoppas att det ska gå bra!

NinaToy
0

SÅ FIN! :) Har hon vet. besiktigats? :P

CBA
0

Vad roligt Åsa, verkligen….det är dags för lite tur nu efter allt s**t som varit !!

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Faxlin
0

Ja, det känns lite som om hon är mitt fyrklöver. ;-)

Audiatur et altera pars

Sehvrin
0

En sån söt liten pålla =) Hoppas allt kommer gå bra i framtiden också, shettisar är verkligen underbara

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Faxlin
0

Det ser i alla fall ljust ut. Vi får en tid i början där vi får ta igång henne långsamt, men det är bra för då hinner hon i lugn och ro vänja sig vid oss. Säkert inte helt lätt att komma in i en sådan tokig familj som vi är. Att vänja sig vid att traska omkring och bara gå för att njuta av naturen ihop och sådant. hihi

Audiatur et altera pars

bebbe
0

Grattis till klimpen, hur hög är hon ? vad heter hon?Skrattande

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Faxlin
0

Då hon fins här inne på iFokus vill jag inte gå ut med hennes namn än. Jag låter ägaren bestämma när det blir officiellt liksom. ;-)
Så det kommer längre fram någon gång. ;-)
Men här hemma är hon våran Lycka i alla fall.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Vad roligt för dig Åsa. Äntligen har du hittat din lilla bebis som ni kan ha roligt med allihop i familjen. *ler*

gejsa
0

jäkla modém

gejsa
0

fortfarande modémet

lisette
0

*kramar åsa*

Faxlin
0

Tackar, jag är sååå glad.

Audiatur et altera pars

__iE
0

vad kul :)
hon såg riktigt fin ut också :)
Lycka till med pållen :P

Faxlin
0

Tackar, nu bara väntar vi tills hon kommer hem. ;-)

Audiatur et altera pars

bubbelbubbel
0

fy så kul ! :) hon såg ju väldans söt ut :)

Faxlin
0

Något som är ännu roligare är. Att i dag började min pappa prata om att han eventuellt skulle betala henne åt mig. Så att Sanna får hem sin ponny snabbare. Han skulle bara räkna ut´om han fick den summan kvar efter att ha köpt skotern till gubben min.
Jaja, nu tror ni säkert att jag är bortskämd. Men det är jag inte, utan min pappa har lyckats sålt en amerikanare och ska köpa hem lite hjälpmedel och en lämpligare bl till sig. Sedan så investerar han lite i mina barn om det blir pengar över. Lycklig är jag i alla fall. Om int annat för skotern till gubben. ;-)
Sedan finns ju möjligheten att åtminstone få hjälp till shettisen.
Mammas sötnos kanske kommer hem snabbare än vad vi trodde.

Audiatur et altera pars

Zigge-3
0

Vad roligt! Hoppas att allt går bra för er nu!!!!!

NinaToy
0

ÅsaF: Vad har han för amerikanare då?

Faxlin
0

#39: Ingen nu då han sålt den ;-)
Men innan var det någon specialare som det bara fanns en av i Sverige. Var en direktimport, där det saknades skyltar. Så han fick tyvärr inte de pengar för bilen som den egentligen var värd, eftersom den måste tas ut ur landet och in igen. Ja eller något sådant krångel. hihi
Du ser vad insatt jag är. ;-)

Audiatur et altera pars