Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2388 ggr
LinneaG
0

Köpa hästtransport

Nu när det blir eget stall så ska vi köpa en hästtransport.

Tips på vilken man ska köpa?

Mina krav:
- Skattad och besiktigad
- Max 40.000kr
- Kan ta en häst på ca. 700kg och 170 i manken.

fridak
0

vad får bilen dra? har du BE-kort eller bara B? Vill du ha boggie? Frontutlastning?

LinneaG
0

#1 - Vet inte riktigt vad bilarna får dra. Men har en v50, en passat och en a6. Jag har bara B-kort. Boggie gillar min häst bäst, men de väger väl en del mer? Frontutlast är inget måste och vet inte heller om jag ens vill ha det.

ThiffannyJ
0

Kika gärna in på denna sida så vet du att du kör lagligt med din bil och släp.

http://www.vv.se/templates/page3wide____2958.aspx

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

fridak
0

passaten och A6 får nog dra en del men v50 är lite mindre har jag för mig. jag har kikat på några passater och de har fått dra runt 1400-1500. Men iom att hästen är såpass stor och tung så får inte släpet väga så mkt, samtidigt som det måste kunna lasta en del…

Nitro
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Vi köpte en v50 i helgen, och den får dra 1480 så vi klarar oss på B-kort.
Vi har en christ concorde, och förut drog vi den med en passat-kombi som för övrigt är till salu, se bild ;)

fridak
0

#5 oki, när jag kikat på beg.marknaden på bilar så har inte så många v50 synts till, däremot v40 och de hade låg dragvikt.

tycker de tär lite dumt att släpen är reggade på 1300,1500,1800 och uppåt när bilarnas dragvikt är "ojämn", tex 1430. fast det går ju att typa ner släpen iofs…

Annette
0

Mitt släp är registrerat på 1400 kg. Läckösläpet har det som en av standardvikterna, säkert med tanke på att många bilar får dra den vikten och lite till.

Repoort
0

Är det för hög vikt på släpet så går det alltid att registrera om. Har själv nyss gjort det då släpet vägde hela 40 kg för mycket.

Yessica
0

#8 Hur gör man det egentligen? :O Har hört många som vägt ner sina släp…

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Repoort
0

Man byter till andra däck som tål mindre belastning och sedan en omregistreringsbesigtning.