Aktivering
Vad ska/har ni göra/gjort med era hästar idag?
Jag ska rida ut en sväng i skogen som vanligt. Börjar bli en aning långtråkigt nu faktiskt
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Jag är verkligen i en svacka, har inte lust att göra nånting. Stackarn har bara blivit körd två gånger sista tre veckorna. Har inte ridit på en månad.. Var ute och gick en promenad igår med han iaf. Tips så man får igång motivationen igen? =)

#1 jag behöver också motivering :/ får ju inte ens rida på börja spår så jag är fäst i skogen tills han är frisk. ska gå där MINST 3 veckor till. 5 veckor är avklarade…

#2 Låter inge vidare =( Hoppas att det går bra iaf =) Tror att det har lite med årstiden att göra också att det går trögt nu.. Vill att det ska komma lite snö så det blir lite ljusare.
Ut i skogen, klättra mycket,
andra hästen jag bara har hand om som inte är min tar jag väl en liten tur i skogen på..Eller longerar,

Idag ska hon sadeltränas lite, ska lyfta hovarna ett par gånger också och sedan gå bort till paddocken där vi ska ge oss på lite longering. Sedan avsluta med en skogspromenad (skogsjoggning) ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Vi ska skritta ca 20 min på en hård, rak grusväg.
Med vänliga hälsningar
Chess
Vi var ute och gick i en timme jag, James, mamma och Tuffa. Fick två kommentarer om att jag var ute och gick med min ponny.
James hade på sig selen, han bryr sig inte ett dugg om den ^^
lurvponnyn.vimeddjur.se
Vi hade dressyrträning imorse, gick verkligen inte bra. Och jag är helt slut i kroppen, hästen också.. Blir jobbigt när han lägger all energi på att hitta på sätt att slippa jobba på. Skulle vara lättare för båder honom och mig ifall han bara gav sig..
Tränaren sa idag att jag hade det 100 ggr jobbigare än de andra två o gruppen.. Känns så. Lite less just nu.

Var faktiskt lite kul att rida ändå. Var några dagar sen sist, sen kryddades ridturen lite extra av ett gäng som körde runt med sina crossar i skogen. Blacky var spänd först av dom men sen förvandlades det till bra energi som gick att utnyttja. Så ja, en bra ridtur blev det till slut.

Idag så red jag min pålle en stund i ridhuset. Pålle var duktig då han inte blivit riden på en vecka.

Idag har jag tömkört Merry än så länge, gick ganska bra, lite ouppmärksam bara =)
Ska köra Hercules efter lunchen =)