Nytt bett! :D
Nån som funderar på att köpa detta? :D
Jag snubblade över en sida med massa snälla fina bett…

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jag ska! Kan jag få länk till sidan bra? Zally tycker att hennes tvådelade är för skarpt, så en kedja måste ju vara superbra, den trycker ju inte på samma sätt i munnen!
Dessutom borde jag nog ha ledtygeln i nedersta ringen, för hon följer mig som en hund när jag leder henne, och just därför skulle jag bli så paff när hon blev rädd, så det behövs nog.
Seriöst, fy vilket bett! Och så får du ursäta lite för mycket dålig humor, jag ska nog sova nu.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
Och spri ger hon iväg så fastnar nån av ringarna antagligen i en buske, så kan du fånga henne! :D
Fyy, använder folk sånna bett ens en gång?? 
Låt mig gissa? En amerikansk sida?
Jag slutar aldrig förundras över folks förmåga att göra idiotiska bett, någonstans på nätet har jag sett ett bett med mundelen i motorsågskedja…. skitbra! :D Eller kanske inte….
Tror den här tråden kan bli rätt full av ironi, så tänk på det när ni läser vidare och diskuterar vidare….
Vilken människa här vid sina sinnens fulla skulle ens överväga att lägga ett sånt bett i mun på någon häst?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

jo men det bettet måste vara förbjudet nu?
Kanske godkänt längre ner i europa (typ tyskland =P )
Bettet säljs i USA kom jag fram till efter litet efterforskningar, bettet används då främst till tenessee hästar och andra gångartshästar därborta….
#5 tillräckigt lagligt för att säljas i USA fortfarande och de till o med nytillverkar dem…. man kan säkert beställa hem från USA om man nu vill det….
Kan ju säga som så att om jag ser något rida med ett sådant bett här i sverige kommer de åka på en propp! Det är dagsens sanning.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#2 Superbra! :D Det tänkte jag inte ens på, chansen förstärks ju av att hon bara är 94 centimeter, du förstår varför jag måste stoppa det bettet i munnen på henne va?
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
Nämen! Ett sånt bett hade jag kunnat haft på Zeth. Några till ringar så hade det släpat i marken -.-
Det ser verkligen helt hemskt ut :S

Jag funderar på att sätta taggtråd på mundelen på Hercules bett, vad tror ni? OBS!!! Ironi!!!
Kan man inte koppla in något sorts elaggregat som ger hästen stötar såfort man tar i tyglarna också? :) När man ändå håller på, menar jag!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#10 Elband är mer modernt! Och en liten sladd fråndet till en kontroll du har i handen iställetför tyglar; tryck på en knapp så får hästen en stöt som skickarn till vänster, en annan så… ;) Elrep med taggtråd!
Jag har såna här hemma_

Med olika längd på rinarna…
Skulle dock aldrig sätta dem på en häst :P (eller jo, den muserolan jag rider med är en sån, med kortaste ringar och helt avslipade tagar = slät undersida - därför jag tog emot dem, kan alltid slipa ner taggar och mjuka upp de med korta ringar om jag får tråkigt en dag. Riktigt bra bettlöst alternativ utan taggarna)

#12 Jag har lärt mig att det heter Serreta om de har tagar påinsidan, dvs oavsett om det är utformat som en muserola eller en kapson.
#13 njo.. fast söker du muserola får du fram fler med taggar än utan.

#2 Haha, men vad praktiskt!
Intressant utformat på något sätt..fin väggbonad? 
Det är för att man ska kunna ha 5 tyglar! :D Om nån går av..