Kan du hjälpa mig? :)
Jag undrar om någon vet en bra sajt om fjordingar eller om fjordingsavel. har nyss skaffat mig en fjording men vill gärna veta lite mer.

Välkommen till sajten. :) Fin ras du skaffat dig. Har precis skickat iväg min fjording till Delsbo i går kväll på prov.
Någon särskild avelssida vet jag inte. Men gå in på Svenska fjordhästföreningen där finns det lite att läsa och länkar.

tack så mycket. ja hon är riktigt fin och har fått finfina föl :) vad heter din fjording?

Hon heter Torps Gejsa. Är diplomsto och AB-premierad. RitaS här på forumet fick precis hem henne i dag. Du kan se på tråden Har fått sms från Rita. ;)

Å fjordingar är mysiga, har 4 st här hemma :) Googla på fjordingar så får du säker upp någon bra sida ;P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

#3 Okej ska leta lite :)
#4 jag har sökt men hittar inget.

Svenska Fjordhästföreningen, SFF: www.fjordhasten.se.
Där finns allt, om lokalföreningar, medlemskap, avel, uppfödare, SM m.m.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Gejsa: Ska du sälja tjejen eller är hon ute på foder?! Har ju ingen koll här på forumet.. ;)

Jag hittade massor om Pillan nu hon har ju superfin stamtavla
e. Priffe 161 u. Mia 2583
ue. Baal 83 uu. Mindy 2234
uue. Björgar 86
#7 nej jag ska köpa henne så jag har henne på foder tills jag har pengarna :)

#7# Hon är på foder/prov hos Rita i 6 månader sedan köp eller lämna tillbaka henne.

Välkommen hit :)
*** Kärleken övervinner allt ***

Priffe är en väldigt fin hingst, som är mycket körd bland annat i tandem. Baal föll mig aldrig i smaken, men han var ju godkänd… Vet inget direkt om honom.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#9: Spännande, håller tummarna för er allihopa =)

jag ska som sagt börja löshoppa henne lite sen när jag skattaf sele ska jag börja köra :)

#8 Vi har också en fjording efter Priffe :D En 9 årig valack vid namn Pysen :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#14 då måste det väl vara pillans bror/syster?

#15 yep halv bror iaf :)
Jenny

Har du msn ? vill gärna se bilder :)