Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: raser
Läst 820 ggr
Prifina
0

Kan du hjälpa mig? :)

Jag undrar om någon vet en bra sajt om fjordingar eller om fjordingsavel. har nyss skaffat mig en fjording men vill gärna veta lite mer.

gejsa
0

Välkommen till sajten. :) Fin ras du skaffat dig. Har precis skickat iväg min fjording till Delsbo i går kväll på prov.

Någon särskild avelssida vet jag inte. Men gå in på Svenska fjordhästföreningen där finns det lite att läsa och länkar.

Prifina
0

tack så mycket. ja hon är riktigt fin och har fått finfina föl :) vad heter din fjording?

gejsa
0

Hon heter Torps Gejsa. Är diplomsto och AB-premierad. RitaS här på forumet fick precis hem henne i dag. Du kan se på tråden Har fått sms från Rita. ;)

Fiona
0

Å fjordingar är mysiga, har 4 st här hemma :) Googla på fjordingar så får du säker upp någon bra sida ;P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Prifina
0

#3 Okej ska leta lite :)

#4 jag har sökt men hittar inget.

Ahnna
0

Svenska Fjordhästföreningen, SFF: www.fjordhasten.se.

Där finns allt, om lokalföreningar, medlemskap, avel, uppfödare, SM m.m.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

tessa
0

Gejsa: Ska du sälja tjejen eller är hon ute på foder?! Har ju ingen koll här på forumet.. ;)

Prifina
0

Jag hittade massor om Pillan nu hon har ju superfin stamtavla

e. Priffe 161 u. Mia 2583

ue. Baal 83 uu. Mindy 2234

uue. Björgar 86

#7 nej jag ska köpa henne så jag har henne på foder tills jag har pengarna :)

gejsa
0

#7# Hon är på foder/prov hos Rita i 6 månader sedan köp eller lämna tillbaka henne.

tezzie
0

Välkommen hit :)

*** Kärleken övervinner allt ***

Ahnna
0

Priffe är en väldigt fin hingst, som är mycket körd bland annat i tandem. Baal föll mig aldrig i smaken, men han var ju godkänd… Vet inget direkt om honom.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

tessa
0

#9: Spännande, håller tummarna för er allihopa =)

Prifina
0

jag ska som sagt börja löshoppa henne lite sen när jag skattaf sele ska jag börja köra :)

Fiona
0

#8 Vi har också en fjording efter Priffe :D En 9 årig valack vid namn Pysen :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Prifina
0

#14 då måste det väl vara pillans bror/syster?

Fiona
0

#15 yep halv bror iaf :)

Jenny

Prifina
0

Har du msn ? vill gärna se bilder :)