Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2906 ggr
exitingsvillemo
0

utrustning till isis

Hallåj!

Då vi ev har planer på att öppna en ridsportbutik, vill jag gärna att ni som har islänningar tipsar mig om vilka märken ni vill ha på er utrustning, samt vilken sorts utrustning.

Vad vill ni se i en butik, som är anpassad efter Er ras?

Mkt Isisar häromkring, så att inte tillgodose deras behov, verkar ganska korkat :o)

Så kom igen, tipsa på…

exitingsvillemo
0

kom igen nu isis-folket :o)

vad vill ni se för utrustning i en butik?

Fridalej
0

MASSA träns! :D
Rundsydda.. Mumma!

Hm.. Boots, olika tyngder och storlekar, med och utan tyngder..
Tyglar, islandsridbyxor etc.
Kolla andra butiker (ex hööks) och kolla vad de har för sortiment :)

Maja
0

Ooh, skoj! =)

Men ja, boots som #2 säger. Finns ju massor av olika! =)

Träns, sadlar (vet inte hur stort utbud ni är efter), islandsridbyxor, andra kläder till ryttaren (66°NORTH har många fina saker, få gärna idéer =)), bett.. =) Finns ju en hel del, men samtidigt använder vi islandsmänniskor saker som även ni som har "vanliga" hästar gör! =D

Ahnna
0

Vad är detta nu då? Foten i munnen Ska du bara ha islandsgrejer? (Har faktiskt bara sett min grannes 4 isisar häromkring, men det kanske finns fler runt Valbo?)

Jag tycker ju personligen att du ska sikta på körutrustning och galopputrustning… Oskyldig Flört

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

exitingsvillemo
0

#4 nej, nej, inte bara islandssaker, men ett mindre sortiment isis-prylar Skrattande

exitingsvillemo
0

kommer bli lite kör-grejjer också. Men kan inte ta in ALLT på en gång, den ekonomin har jag INTE :o)

#2#3 tack för tipsen, ska genast börja kika efter lite leverantörer :o)

exitingsvillemo
0

Treadstone…??? Ngt som lockar?

Alex
0

Kolla på Hööks tycker jag inte låter som nån bra idé. ;)

Men ja, 66 North om du har tänkt ha kläder, Horkas islandsridbyxor är inte helt fel heller. Sen har ju Top Reiter mycket bra islandsutrustning, både när det gäller träns, sadlar, boots, ridbyxor… Ja, det mesta helt enkelt.

Sen vad för sorts utrustning, ja det är ju jodhpurs ridbyxor, islandsstigbyglar (böjda på båda sidor), de tvådelade tränsen (finns ju hopsatta också, fast fortfarande i islandsmodell utan pann- och käkrem) och sadlar vi vill ha lite special för det mesta. ;)

Sen isländska stångbett kan ju vara nåt också. Och stigläder med T-spänne, mycket populärt bland islandsryttare! :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Alex
0

www.lillhastenistav.se

www.emmi.se

www.agerstaridshop.nu

Där kan du ju få lite tips. Ástund är ju också ett märke med bra grejer.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

exitingsvillemo
0

*tackar och bockar* :o)

Alex
0

Kommer det bli internetbutik också, eller bara en lokal?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jojaton
0

#8 Tror hon menade (iaf så uppfattade jag det så) att man kan kolla på t ex Hööks för att se vad för typ av islandshästsaker de har. För att få en hum om vad man skulle kunna köpa in, men då kanske av andra märken osv.

Johanna - Instagram

exitingsvillemo
0

#11 både och…

exitingsvillemo
0

#4 läste inlägget igen och förstår att det kan misstolkas…

Vad vill ni se i en butik, som är anpassad efter Er ras?

Butiken är inte anpassad efter isisar, men jag vill få in några produkter som är anpassade efter isisar… :o)

Bredda sortimentet lite, för att dra alla hästintresserade omkring.

Kommer även att ta in lite travutrustning.

Ahnna
0

Med tanke på Gävletravets närhet så borde du satsa mycket på trav och ta in sånt som löpstall behöver men som säljs 10 gånger dyrare på banorna. Fleecelindor och selunderlägg i roliga färgkombinationer, t.ex. Stalltäcken i bävernylon utan foder. Broderitjänst med egen maskin. (Kostar ca 12.000:- för en datorstyrd broderimaskin av schysst kvalitet, men det tjänar du snabbt igen om du tar emot beställningar.) Flört

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

exitingsvillemo
0

#15 överambitiösa duFlört

Kanske vi ska slå på ett samarbete, du fixar broderi-arbetet ;o)

Butiken ligger inte så pass nära Gävletravet, så att jag vill satsa alltför stort på just trav.

Bor ju i Årsunda, vet du…