Nu ni!!
I onsdags var jag och trände för världens bästa tränare. Tojny Pettersson. Hon har hållt på mycket med NH och har tränat upp hästar i svår klass dressyr. Hon såg så små detaljer. Som att jag var stel i skuldran och därför tippade min hand på motsatta sidan och han kunde inte göra en skänkelvikning utan att spänna sig. Fick göra så små små saker med det hjälpte massor. Förstår nu alla som är för NH! Det hjälpe verkligen mig att hitta till min häst fast jag har ridit han i 10 år. Trodde inte jag kunde lära känna honom bättre men vi har massor kvar att lära av varandra.
Fick även mycket beröm för min känsla att rida och hitta en balans mellan stadighet och följsamhet. Jag är sååå glad. Jag tycker verkligen det är roligt att rida igen nu när jag fått nya utmaningar!

Vad kul! Vart finns hon någonstans? Håller inte hon på med centrerad ridning, något jag skulle behöva?

Det är väl hon från Strängnäs va? Isf har hon varit här på clinic hemma hos mig. För sisådär 4-5 år sedan. Kom hon bara till dig?

Är inte säker men för mig klingar Näsbyholm.

Ja, hon bodde där då iaf.

Ok, vet att Jaana Huhkka bodde där.

Ja, Jaana bodde där för ca 9 år sedan. Hon hade Gejsa där en månad för tillridning.

Men Toini bodde inte i Näsbyholm vad jag vet. Utan i Strängnäs.

hon kommer ut en dag var fjärde vecka och vi är ett gäng som rider en i taget för henne. Kommer inte ihåg vart ifrån hon kommer. Men hon är klart den bästa tränaren jag haft. Så duktig så det är inte klokt!

Wow vad roligt….visst är det kul och uppiggande med sådana aha upplevelser, man blir så himla taggad :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Ja precis. Taggad är rätta ordet! Längtar till nästa träning!

#10 Men visst håller hon på med centrerad ridning el är jag helt ute o cyklar?

#11# Ja, det är Toini som hon menar och hon håller på med NH och centrerad ridning och bor i Strängnäs iaf bodde hon där förut. Det är samma tjej som jag har haft här hemma hos mig en gång på en clinic när vår westernklubb fanns.

Det stämmer nog.

Här är hennes hemsida iaf.
http://www.effectiveriding.se/main.php?sprakID=2&menyID=4&changeText=0

japp det är hon!

Ok!
trodde nästan det. Ja, hon är bra iaf.