På söndag blir det kul!
Då ska jag och en tjej i stallet rida lektion av en duktig intstruktör för islänningar. Särskilt dyr var hon inte heller. Fast annars brukar ju både westernfolk och islänningsinstruktörer ta mer betalt än tex dressyrinstruktörer tycker jag. Hon kommer till oss. Min islänning håller jag ju på och rider in och den andra är 16 år gammal.
Men dom töltar ihop fast den äldre är ju snabbare förstås. *ler*
Ska bli jättekul!

du får rapportera sedan!

Hade du ridit mycket islandshäst innan du skaffade den du har nu? Man ser ofta i islandshästannonser att säljarna helst säljer till de som har ridit islandshäst innan. Har aldrig provat själv tyvärr

Nej, jag har ägt en islänning i ca 3 månader för ung 9 år sedan. Men han var så het så jag klarade inte honom då.
Den här köpte jag när han var 6 månader gammal. Min granne köpte halvsyskonet. Och hon är duktig på islänningar. Men hon bara springer och slår bakut eller bockar. Så henne kan dom inte rida in än. Dom har betäckt henne detta år i stället. Dom är ju 4 år i år.

#1# Japp, jag ska göra det sedan. Jag riktigt längtar dit faktist. Så får vi se vad hon tycker om min lilla Fille. Extriört och så också.

KUL!

Ja, han är så lugn och duktig. *ler* Har sagt det. Undrar om någon smygrider in honom på nätterna. hehe

Gejsa, glöm inte kameran!!!
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Ha, ha lite svårt att ta kort när man själv sitter på. Och själv vill jag inte vara med på bild. *ler*
Skoj! :D Får man fråga vilken instruktör? :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Hon heter Eva (vet inte hennes efternamn) hon bor bara några kilometer ifrån oss. Är nyinflyttad sedan ca 1 år sedan. Varför frågar du det? Känner du någon instruktör här i stan?

Jätteskoj, hoppas allt går bra och att du blir nöjd, Kram
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Ja, sköter sig Fille så bra som han gjort hittills så blir jag nog mer än nöjd. 
#10 Nej, bara nyfiken. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Geisa, du får "tvinga" någon annan att ta kort 
vi är ju nyfikna ju…
hur har det gått nu då ? :))

Jo tack! Det gick bra.
Men inga kort tog vi. Jag rider ju bara en 4 åring och vi jobbar med hjälper nu. Vi fick tex travtölta över 4 bommar för att han skulle trava rätt först. Tölta får vi göra ute och sedan ska jag klättra med honom så att han får muskler osv. Jag red bara i ca 35 minuter. Nästa gång blir väl om 2-3 veckor. Nu ska jag öva lite varannan dag ett tag själv.

vad kul!

Ja, det är verkligen kul när man känner att han försöker verkligen utan att bråka. Han är så snäll min lilla Fille. Men det kommer väl….*ler* som alltid med unghästar.