Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 418 ggr
PimTheGreat
0

På måndag....

Ska jag till Atgkliniken med Pim. Usch e så nervös. Pim hade en svullnad på ryggen, hade alternativbehandlaren uppe 2 ggr, första gången för att lossa en låst kota och andra var ett återbesök. Han var sen färdigbehandlad. Kollat min sadel hos sadelutprovaren där jag köpte sadel ifall det var sadeln som var anledningen. Både hon eller min alt.behandlare säger att det borde inte beror på sadeln…. nu har det gått 1-2 veckor och Pim reagera starkt när jag sadlar honom, och trycker på den svullnad han haft ett tag nu, vilket alt.behandlaren berodde på hans låsta ländkota.Vi kände genom hans rygg igår och kände att det finns en spänning kvar, vilket alt.behandlaren tyckte var mkt konstigt då det inte e länge sedan hon var uppe…. Ringde min alt.behandlare idag igen och berättade för henne. Hon tyckte då jag skulle ta kontakt med en veterinär och röntga rygg och kolla benen på honom, så det e vad jag ska göra på måndag kl 14.00. Då ska jag vara i Kalmar med honom…………Skrikandes…… e så rädd för vad jag ska få höra….. kan ju vara så mkt….. tänk om min lille pojk e allvarligt skadad…. men man märker inget annat på honom mer än att han reagera vid sadling och tryck på svullnaden (inte så konstigt eg)

Håll tummarna för oss……. Nu ska jag till Börjes en sväng

emsems
0

oj… hoppas det bara är något litet.. berätta gärna hur det går

gejsa
0

Oj då! Håller tummarna att allt går bra. Lycka till!

mazze
0

Lycka till! O berätta gärna hur det gått sen. Håller tummar o hovar för er!

PimTheGreat
0

Kommer berätta…. just nu får jag bara mer och mer panik för att jag ingenting vet…Pim är trots allt den första häst jag ägt och den häst som jag utvecklats tillsammans med, han har lärt mig så mkt… hade så mkt planer för roliga saker vi skulle göra, träningar inom western, långritter m m,…nu vet jag inte ens om det går att genomföra. Jag kan ju göra det…med en annan häst…men kanske inte med Pim, och det e ju det jag vill. Jag vill ha med honom på allt det roliga jag gör….han har aldrig varit så glad när man kommer till hagen som han e idag…. innan bara vände han och gick eller fick man vackert traska genom hela hagen till honom…. idag lyssnar han direkt när han hör en komma, spetsa öronen, gnäggar och kommer till en…. Alltså jag orkar bara inte med att han inte får vara med mig i framtiden i allt det roliga.. vadå…helt plötsligt hämta en annan häst och ha kul med medan Pim ska stå kvar….NEJ USCH…. Nu vet jag ju inte om det är något allvarligt men jag e så ***** rädd rätt ut sagt för vad domen blir!!! Han e ju trots allt 17 år…. min lilla Pimmen…..det får bara inte vara något allvarligt……

återkommer på måndag när jag kommit hem….orkar inte skriva mer nu… försöker kunna sova men kan inte sluta tänka, börjar jobba 7 imorgon med…..inte ens på jobbet funkar jag nu…. Pim e mitt allt!

DojoKelder
0

stackars lilla pim!! lider med er!! hoppas att det inte är nått alvarligt!! Sänder er alla mina tankar… kramar i massor

Fantasy
0

Vet vad du går igen om just nu. Tänker på dig och hoppas oxå att det inte är något allvarligt.

jen
0

jag håller tummarna för att det är nåt som går att lösa enkelt för er !!!

shirley
0

du vet att jag tänker på dej! vill du prata så bara ring! du har ju mej me på måndag, jag ska stötta och hjälpa dej…..

PimTheGreat
0

Tack alla för ert stöd!!!