Klippmaskin ?
Hejsan. jag ska köpa en klippmaskin men har typ ingen aning om vilken som är bäst? Har hört att DeLaval ska vara bra? Ska man ha en sladdlös klippmaskin eller en med sladd, vilket är bäst? Man vill ju kunna klippa en eller två hästar utan att behöva ladda batteriet emellan lixom :>
Och när man köper en klippmaskin, behöver man köpa något mer? Skär eller vad det heter? Måste man lämna in dom o få dom slipade? Hur ofta..?
så ni få gärna ge tipps på bra klippmaskiner som ni har och så. Pris spelar ingen roll :)
DeLaval har jag . En gammal ganska tung ca 15 år gammal som funkar bra fortfarande, och en nyinköpt lätt och smidig och tystgående som är väldigt bekväm att klippa med. Mina är med sladd, det tycker jag är bäst .Skär får man med, och hur ofta dom behöver slipas är lite svårt att säga, men man kan klippa ganska många gånger innan det behövs. Jag lämnar in mina skär på Granngården som skickar dom vidare till någon. ( Vet inte vart ) Skären som jag haft till min gamla maskin passar även den nya. DeLavals maskiner är dyra, men dom är mycket bra (Bäst anser jag ) och det finns alltid reservdelar ifall dom trots allt skulle gå sönder.

jag har en skitbra DeLaval. en nyare modell än #1 som är båda lätt och tyst, och stark. den har sladd, vill inte behöva ladda hela tiden
vi har 2 uppsättningar skär och ska slipa dom för första gången nu. har haft dom i 3 år. dock har vi itne klippt så många hästar med dom och hästarna har varit rena för att minska slitaget och hela maskinen och skären är pedantskötta.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~