Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1168 ggr
Zaphix
0

Hur få ned pris?

Har fått erbjudande om att ta medryttarhästen på helfoder, något jag verkligen vill!

Men.. Pengar är ett stort problem.. Så funderar på hur man kan få ned priset på kraftfoder, spån och skoning..?

Finns det billigt men bra kraftfoder? Var kan man köpa billigt spån? Hur hittar man bra, men billig hovis?

Har tillgång till gratis veterinärvård, ägaren betalar försäkring.. Och jag vill att hästen står kvar i stallet den står i nu. Kan tyvärr inte ta fodringar för att få ned hyran ytterligare..

Hjälp mig att behålla Storis..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

tezzie
0

Har ni eget spån i ert stall? Vad ingår i stallhyran?

Ang kraftfoder så är det ju så olika vad de behöver, vad höet har för värden, är det bra så behövs inget kraft alls om du har tur. Hovslagare kan du få telenummer av mig till, men inte här i en öppen tråd… Vem har ni idag?

*** Kärleken övervinner allt ***

Zaphix
0

Enda som ingår i stallhyran är hösilage, vi har dock inte skickat in för analys. Men han är svårfödd och behöver ganska mycket energi, trots att han går på fri tillgång hela dagen. Han äter kraffts müsli, betfor och kli nu. Vet inte ens hur man skickar in hö på analys.. Måste man göra det med varenda bal som öppnas..?

Tar jättegärna emot telefonnummer, pm'a. :)

Min och Dackes blogg

tezzie
0

Pm'ade dig nu =)

Billigaste spånet som finns här i sundsvall är det på granngården eller Dilles :)

*** Kärleken övervinner allt ***

Zaphix
0

Vi köper spån där nu.. Men har fått råd av en kompis att höra med en som har stall längre bort. Hon har visst spån direkt ifrån sågen.. Kanske kan köpa billigare av henne.. :)

Min och Dackes blogg

AnnaLundin
0

Jag vill bara påminna om att det i många fall är dumsnålt att välja en billigare hovslagare. Fråga dig gärna VARFÖR den billigare hovslagaren värderar sitt eget arbete lägre än den dyrare? Anser h*n själv att h*n är sämre? Får h*n inga kunder om h*n höjer priset?

Och framförallt, håller sig hästen frisk? (tappskor är faktiskt inte det största problemet!)

Zaphix
0

För att hovisen har ett annat jobb, men skor bara på sidan av det andra?

Min och Dackes blogg