Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 799 ggr
oliviakarelius
0

Halt ponny :'(

Dan innan vi skulle träna dressyr för Maria "Ia" Eriksson så rider jag och en i stallet ut och på hemvägen så känns hon jätte konstig i traven jag kollar ner men travar vidare. Sen i skritten haltar hon jätte mycket. Så först blir det ingen Ia träning sen på söndagen så skulle jag vart med på km i dressyr så inget sånt heller. På måndagen var vi in med henne till vetrinären och då var det nått med gaffelbenet så nu ska hon stå på box i 14 dagar. :'(

wewwa
0

ojdå, vad tråkigt :(

swedensess
0

suck vet hur det är har en häst som har en sen skada och hon ska vila minst 4månader :'/

Ahnna
0

2 veckor i box, sen då? Har hon en senskada? Då kan det tar 6-12 månader innan ni kan börja rida normalt igen. Tråkigt för er, jag vet hur det känns!

Men vad är en tävling eller träning värd om hästen har ont? Hellre låta skadan läka ut ordentligt, det kommer fler tillfällen att träna och tävla.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

AnnaLundin
0

GaffelBAND eller griffelben? Det finns inget gaffelben… Flört

Gaffelbandsskada tar lååång tid att läka, griffelbensskador kan kanske spontanläka ganska snabbt även om jag tycker 2 veckor verkar vara kort tid.

oliviakarelius
0

#4 Förklarade lite flumigt. Menade gaffelbandet , hon har sträckt sig där. Vetrinären sa att vi skulle först pröva med två veckor i box/sjukhage. Sen så skulle vi åka in igen och se hur det blivit. Om de inte blivit bra då så ska vi göra nån annan behandlig. Vetrinären sa också om hon varit t.e.x ett halvblod eller travare så hade det varit ett stort problem men eftersom hon är en stark och oskör ponny så skulle de nog gå bra fick vi hoppas.

joooossan
0

Hade min häst stående hela sommaren, först nu som allt är läkt.. Ska hålla tummarna för hästen !

Josefinejumpforjoy.blogg.se

oliviakarelius
0

#6 Fyy! :( Jag hoppas allt jag har att de ska läka.

Ahnna
0

#5 Då får du nog räkna med en lång konvalescenstid innan ni kan börja träna igen. Låt det ta sin tid, för stressar ni igång henne så kommer skadan garanterat tillbaka. Det är skitjobbigt, jag vet, men det är värt all väntan! Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se