Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 900 ggr
Peppe
0

Tips på ridbyxor!

Söker bra helskodda ridbyxor som är extra tajta så att säga då mina ben är som glasspinnar. typ alla ridbyxor veckar sig på mig :/

Om ni inte vet om dom är tajta eller ej så får ni gärna skriva andra bra ridbyxor så jag har lite att välja på :P helskodda!

Nån som har några tips? Märke?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

ThunderClap
0

Jag köper numera endast Pikeur, Cavallo och Euro-Star för att rida i. Kan inte hitta något annat märke som varit värt pengarna och faktiskt är Bra att rida, då kan jag lika gärna rida i mjukisbyxor :/

har några par skitbyxor som är billigare/andra märken som visat sig inte hålla rätt kvalité att gå i stallet med. Senaste duma köpet i försök att hitta några andra märken jag kan tänka mig var Kingsland och PK, rekommenderar inte i jämförelse med Pikeur eller Cavallo som ändå inte kostar särskilt mkt mera.

Kingsland vet jag däremot att många smalare ryttare bär. Likaså Pikeur som finns i massor med modeler för olika kroppsformer, gäller bara att hitta modelen som är för din kroppsmodel :)

Flaxii
0

Pikeur is the shit <3 Finns i många storlekar, färger och modeller. Pikeur har underbar passform och även de helskodda blir aldrig sådär hårda som de kan bli när de är nytvättade. Vad jag har hört och sett ska Cavallos ridbyxor också vara bra, men jag har inte testat dem själv, samma saker har jag hört om Kyra K.

Lycka till :)

Peppe
0

okej, tack! ska se om jag hittar pikeur nån stans. Bor ju på landet. hehe. men kingsland säljer dom iaf här vet jag =)

ThunderClap
0

Kyra håller bra kvalité med! Jag glömde helt bort Kyra för att jag aldrig provat ett par ifrån henne som varit sydda i en model som passar mig, viket nog kan vara något positivt för Peppe då jag är utav den kurvigare, rundare modelen.

wewwa
0

Ja, Pikeur är jättebra. Har oxå hört att Kyra K är väldigt bra.

Flaxii
0

Men sen vet jag inte hur mkt du är beredd att betala? Letar man efter ridbyxor för 200-300 så är väl inte Pikeur, Kyra K, Cavallo och Kingsland de optimala märkena då de kostar upp mot 700-1800. Men å andra sidan är de helt klart värda pengarna också <3

Peppe
0

#6 där dom säljer kingsland här har dom väldigt ofta rea så jag tänkte passa på då ;)  jag kan betala för ett par bra ridbyxor, ska de va så ska de va…