Tillbaka i sjukhage
Astra är tillbaks i sjukhage… igen.
Nu är hon halt i höger fram, det som hon annars är ren i. Antar att hon har gjort nåt klantigt i hagen.
Hon fick ta av sig skorna i fredags och går nu helt barfota eftersom hon ändå bara går i hage. Hon är väl ovan att vara utan skor nu + att det frös på så det blev lite knöligt i hagen, kan ju vara det?
Det var igårkväll som jag märkte att hon var mycket varmare i höger fram än alla andra ben + att hon var väldigt gallig. Hade på liniment och back on track paddar och i morse fixade stallägaren liniment och lindor och ut i egen liten hagen.
Var ute i stallet på lunchen och tog in och lindade av och kände. Fortfarande lika varm men nu är hon knappt gallig längre :) Och hon markerar inte lika mycket i skritten nu heller.
Klarar hon inte av att vara barfota blir det på med skor igen om 2 veckor när hovis kommer tillbaka.

Kan ju vara så att hon vrickat sig bara..
Varför rider du henne inte längre?
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#1 Hon är inte bra än och jag tycker hon blir värre när hon rids.. =(

Har du tagit av skorna, är det inte därför hon haltar? Dolly blev jätte halt när hon började gå i våra grusade hagar, så jag fick sälla henne i en box en vecka och nu går hon rent igen och har inga problem med gruset heller.
#3 Kan ju vara det, men det är bara i ena benet och idag är hon mycket bättre. Får gå i egen hage imorgon också och sen får vi se hur det ser ut. Troligtvis får hon komma ut med dom andra i övermorgon :)

#4 Det var bara ena benet på Dolly också, den vita fram och när jag lyfta på den var det lite för mycket slitet, mer än dom andra hovarna. Det blev lite dumt för hon verkades precis när hon kom till oss och den så får hennes ovana hovar gå på grus direkt, det var inte så bra det.
#5 Okey, ja det kanske är samma sak då, förutom att istället för grus så blev det hårt och knöligt i hagen två dagar efter att hon blev av med skorna
ursh vad trist :( hoppas hon snart e bra igen.

#6 ja troligen otränade nakna hovar hovar, då är det lätt att dom blir halta. Vad jag ville säga var att de behöver inte vara något farligt, vila en till två veckor på mjukt underlag (inte sand) kan räcka.
#8 Okej :) Hon går i typ gräs/lerhage utan ojämnheter just nu.