Medryttar- kontrakt
Jag har skaffat medryttare till min häst och ska skriva kontrakt. Är det någon som har ett färdigt eller kan tipsa om vad man borde ha med osv..
de brukar finnas kontrakt och sånt på hästsportbutiker. Vet att Börjes har det iaf. :)

du kan ju skriva ett själv där det står vad som är viktigast för dig när det gäller hästen och dess vård. samt vem som står för vilka kostnader. uppsägningstid?

Jag har tyvärr inte kvar något utav de jag haft sparade på datorn.
Men det är inte särskilt svårt att skriva ihop ett enklare kontrakt! Så sätt igång och börja skriv lite vad du tänkt dig så kan vi komma med förslag på formuleringar och saker som kan vara bra att lägga till. Är alltid lättare om du börjar med att lägga ut iallafall lite grovt vad som ska ingå i kontraktet, för det skiljer sig rätt mkt.
Medryttar-avtal
Avtalet gäller hästen:……………………………………..
Hästägare
Namn:…………………………………………………………….
Adress:………………………………………………………….
Tel.nr:……………………………………………………………
Medryttare
Namn:…………………………………………………………..
Adress…………………………………………………………
Tel.nr:………………………………………………………….
Medryttaren ansvarr för att hästen rids och sköts på ett bra sätt enligt anvisning från ägaren, Minst…………………….dagar i veckan.
Medryttaren har tagit del av Ägarens information, ang hållbarhet, ridning i trafik, transportering mm mm
Som medryttare är det också ditt ansvar att stallet sköts enligt ägarens anvisning.
All ridning på hästen sker på egen risk och ägaren kan inte stå ansvarig för olyckor under ridning.
(frågor att ta upp och ev ta med i avtal)
* Pris, kommer medryttaren få betala ngt?
* Transportering, får medryttaren transportera hästen till ex träning och VEM står isåfall för vad om det skulle ske en trafikolycka? Är medryttaren försäkrad?
* Får medryttaren rida efter eget huvud eler vill du att h*n ska utföra vissa saker under sina riidpass?
* Är hästen försäkrad? Vem står för ev veterinärkostnader om det skulle ske en olycka under ridturen?
* Ingår mockning som en del av avtalet?
ÖVRIGT
………………………………………………………………………………………………..
här skriver du ner vad medryttaren FÅR göra och vad h*n INTE får göra.
samt hur stalet ska skötas och övriga rutiner………………………………………
……………………………………………………………………………………………….
avtalet skrivs i 2 ex varav medryttaren får den ena och ägaren den andra.
Härmed godkänner bägge parter avtalet, genom underskrift
…………………………………………………. ……………………………………………………..
ägare medryttare
…………………………………………….. …………………………………
ort datum
hm, blev lite konsigt när jag kopierade in, men du förstår nog iaf ;o)