Installning?
Hej hopp. När hade ni tänkt låta era hästar gå in? Står de redan inne över natten? Hur länge går de ute? Har de täcke på sig?
I Lykkas gamla stall (flyttade igår) så stod de inne de nätter då det skulle bli lite kyligare, men ingen av dem hade täcke. Nu ska hon få stå ute dygnet runt i minst en vecka till.

Våra ska börja gå in den 15:de. Om ca. 2 veckor.
Okej :).. då får vi väl se om Lykka står hos er en stund senare :)

Jupp, det skulle va skoj!

om de där meterologerna (heter det så?) håller vad de lovar så ska det bli fint väder hela september… hade tänkt de ska vara ute september ut…

Vi får hit en ny häst den 15:de och de vill att han ska stå inne på nätterna. Men om det fortfarande är fint väder få de andra gå ute. Eller nästan alla, han måste ju ha sällskap inne. Blid förmodligen de äldre som går in tidigare..
Häärligt. Håller med, varför ska man släppa in hästarna när de lika gärna kan vara ute om det är fint väder :)

Mina hästar går ute hela vintern i vanliga fall, men i år har jag köpt till en ny, så vi får se om hon oxå klarar att gå ute eller ifall jag måste ta in dem… Bara det blir en ordentlig vinter så är det ju inga problem ju, vill ha minusgrader och frusen mark:)

vår kommer in i oktober om vädret tillåter.. hon har inget täcke på nu men jag slänger på det när frosten kommer eller om det blir kyligare+regn
Tar hem min från betet på sön till det nya stallet.
Eftersom stallet är inte riktigt färdigbyggt ännu, får hästarna sova ute ett tag till, går då i vinterhagen med mkt bete kvar (oanvända i år).
Slänger nog på regntäcket på min pålle om nätterna, även de dagar som är ruskiga.
Min pålle har fått kraftfoder hela sommaren, hö nu 1 månad pga betet har varit dåligt, så han är lite "installad" redan. Behöver nog inte ge hö hemma i vinterhagen, där finns det gott om gräs.
hon sulle ha flyttat in i början av aug

Mina skruttar kom hem förra helgen, så nu är det slut på semestern för min del. 
Nisse går in till oktober :)
Kommer ha täcke i slutet innan installningen.
/Elin
Beror på vädret. Förhoppningsvis får de gå ute hela september iallafall..
Lykka kommer in i oktober :D *längtar*.. Hon är så vild när hon går ute..
Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus
Mina sista beteshästar togs in i början utav September. Är inte det att det är kallt, utan att de flesta vill börja täcka sina hästar för att kunna påverka vinterpälsen och då måste de in…
/V
Min togs in i måndags. Äntligen.
Våra hästar har varit inne sen 1 september ungefär, min ponny är 22 år och han läggaer sig inte ner och sover ute som dem andra gör så han blir jättetrött. Annars hade jag gärna haft dem ute lite till. Dem släpptes på bete i början av Juni och kom in i början av spetember, men dem går fortfarand ei sommarhagen dagtid mellan 6.30-19.00. dem har inga täcken om det inte regnar.

vi har redan tagit in våra

Hästarna i mitt stal är redan uppstallade, de gjorde det redan i slutet av augusti då ridskoleterminen började men de kommer inte in förän runt 19.00 på kvällen….
mina hästar går ute än så länge.det är ju rätt bra väder tack o lov.har inte börjat med täcke ännu men det dröjer nog inte
Roll står inne dygnet runt nu med endast hö.
Har vi tur kanske han kan få gå ut igen om några veckor.
De andra går ute dygnet runt.
Våra började gå in på nätterna för ca 1 månad sen (lite mindre)…