Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2563 ggr
ThunderClap
0

Snösulor

Sätter ni redan i snösulor?

Pratade med min stallkompis som skodde sin häst igår och hon var nöjd för att hennes hovslagare hade med sig och stoppade in snösulor.

Vi har ännu ingen snö, mest frost. Jag känner som så att jag vil inte stå där när snön kommer och inte ha i snösulorna, men är inte kul att ha i nu när det är så väldigt mycket lera heller.

Funderar på om jag också ska passa på och sätta in snösulor när hovslagarn tar min häst nästa gång om någon vecka eller två…

Peppe
0

Blacky får sina sulor nästa helg. Kommer snön och han inte har några sulor så kan han inte ens gå ut i hagen så hellre sulor och lera än snö och utan sulor för min del =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Peppe
0

Ja, alltså om det kommer lite mer snö än det gjort dom här 2 dagarna. än får han gå ut i hagen

carrrrrooooo
0

sätter i hennes nästa gång hovslagaren kommer (6 december) =)

lisette
0

har funderingar på att strunta i skor när snön kommer faktiskt.

Peppe
0

#4 funderade också på det men kom fram till att Blacky nog skulle slå ihjäl sig. han är som han är… hehe. ska t.o.m få lite extra broddhål samtidigt som sulorna

gejsa
0

Satte aldrig på snösulor på mina hästar utom på Gejsa. För här hade vi bara snö ca 4 dagar förra vintern. Kändes som lite överkurs för hovis att behöva sätta på det i vinter. Dom spår ju mer och mer varma vintrar nu. Det här vädret är väl bara övergående.

Fast där Gejsa bor har dom ju snö mer eftersom det är i Dalarna.

lisette
0

#5 det beror ju på hur halt det blir och var man rider. jag ska ivf prova och se om det funkar. =)

Peppe
0

#7 jag menar mest hagen

lisette
0

aha jag är med. ;) brodd i hagen eller?

oliviakarelius
0

#6 Delsbo i dalarna? xD De ligger i hälsingland :)

Vi skodde för nån vecka sen och nästa sko tid är inte förens i december så nu håller vi på och funderar hur vi ska göra med snösulorna. För nu idag kom de snö och mer kommer de säkert så måste nog kalla hit hovslagarn nu och sätta i sulor och brodd. Annars går de inte att rida här :/

Peppe
0

#9 ja det lär det nog bli om jag får för hagkompisens ägare… annars måste han stå inne

gejsa
0

#10# Jasså, ja jag är så dålig på geografi så jag trodde bara det. :)

Minetta
0

skodde hästarna för en vecka sedan. de fick broddar, men inga snösulor. vi hade glömt att säga åt hovslagaren, men han brukar alltid lägga snösulor utan att vi säger åt honom. men hoppas vi kan rida utan sulor tills december :)

ThunderClap
0

Jag är lite rädd för att sätta fasta broddar på min även fast jag helst skulle vilja ha det. Går ju ensam så han kan ju inte sparka någon mer än oss stakare som leder honom, men han är rättså klumpig med benen och ligger ned mkt..

Men snösulor ser ut att få åka på!

E_hjo
0

Satte i sulor förra fredan.   :)
Kom ju snö idag så…. :/

Primee
0

Igår natt kom snön här o igår kl. 10.00 hade vi bokad tid med hovslagaren =) Kunde inte ha blivit mer perfekt! Så det blev snösulor i fram o brodd runt om

Spiritinthesky
0

OT förlåt, men jag har tänkt på det här länge nu. jag tänkte ta med mej silver på hans första regionala nästa år, till en tävling med gräsbana. men han har ju inga skor, om det har regna och är blött, kan man starta honom ändå?

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Miris
0

#17 jag tror att det kan bli halt utan skor och gräsbrodd.