ang. inlägg *LÄS*
Det är inte så ofta jag skriver här inne, men jag läser detso mer.
Det är ofta man möter inlägg som är vääldigt jobbiga att läsa, mycket felstavat och bara i löpande text, ingen styckeindelning alls.
vet inte om jag är ensamen om att tycka att det är jobbigt att läsa sånna inlägg. Jag är ju ingen svenskalärare och jag stavar fel och delar in texten fel, men jag brukar försöka kolla igenom så att det är så rättstavat som möjligt och så att texten är lite luftigt och inte så tungläst.
Nu är vi ju ganska utspridd åldersgrupp och alla kan inte dehär med styckeindelning och stavning, men vi som kan, kan ju iaf tänka på de lite?!
dehär inlägget är inte till för att hacka på någon! skulle bara vara skönt om alla kunde kolla igenom sina inlägg innan man postar dem.
jag håller med, vissa inlägg hoppar iaf jag över att läsa för att de blir så "motigt" att läsa dom..
/Elin

hi hi ditt inlägg var också en del både stavfel och felskrivet. Ursäkta om jag sa det.

#2 ingen är perfekt ;) men jag försökte iaf!

Ja, och det är just det jag menar. En del här kan ju ha dyslexi och skriver fel utan att veta om det osv. Ingen är ju felfri. :)

Ja jag håller faktiskt med. det är ju i princip alltid samma användare som skriver "jobbigt", jag bryr mig inte ens om att försöka läsa…
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

4# självklart, men om alla bara försöker göra sitt bästa så är iaf jag nöjd!
#4 Dyslexi är ju ett annat tycker jag.
Mångaslinter ju kanske på tangenterna och då kan man ju läsa igenom det ytterligare en gång till och fixa till det innan man postar :)
/Elin

Tyvärr så kan man inte alltid göra något åt att det blir stavfel o dyl. Har man dyslexi så kan man inte göra något åt det, hur gärna man än vill. Jag tycker att det är grymt strongt att skriva trots att man har brister i meningsbyggnad och stavning!!
*** Kärleken övervinner allt ***