ett bra namn på fölet?
Hej i dag var jag och hemtade hem mitt nya föl.Hon är korsning Newforest/Fullblodsarab och är väldigt mörkfux med äldröd man och svans.Nu till mitt lilla problem hon har inget namn och jag har sån dålig fantasi vill ju kunna kalla henne nått annat än för lilla gumman,Kan ni hjälpa mig snälla,tack på förhand.
Vad heter hennes föräldrar?
Lava? :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

fire wind? xD

Hennes mor heter Elvira och hennes far heter Marzakh
Zhizu
Paulina
Vad för slags namn vill du ha? Svenskt, engelskt (eller annat språk), långt, med flera ord, eller ett kort enkelt, vackert, sött…? Blir lite enklare om man får lite riktlinjer. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Autumn, Red Angel, Amazing Grace, Unique, Glorious, Windsong, Moulin Rouge, Aurora…

jag vet inte men nått på nått annat språk och gärna då vad det betyder.Om det är ett långt namn gör inget,kanske inte för kompliserat.

Red hot chili pepper´s 
Arbetsnamn kunde kanske vara Chili?
Marsvin 4-ever
.
En bild då kanske det e lättare o hitta på namn. Jag tycker annars man ska ta en mix mellan mor o far :) men det va lite svårt o mixa deras namn :P du har fått flera bra namn Jag gillade Lava, Lawa som man kan tuffa till det lite :)
Vatra betyder eld på kroatiska (heter det så? ^^). Det tycker jag är gulligt! =)
en fråga bara :o) om du precis har hämtat henne, är hon då avvand?
Borde hon inte redan ha ett namn då? Eller?
Om du har köpt ett föl så har du ju fått med ett pass och ett reggat namn. Eller är det en egen uppfödning som precis har kommit till världen? :o)
Chili var ett jättebra namn tycker jag #9.
Calibra, Chiquita, Arcona, Noblesse..
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Jag måste säga att Alex kom med ett klockrent namn! jag lägger moin röst på Lava! 

#4 Elvira vilket snyggt namn :DD (jag heter det (A) )
#7 sa moulin rouge men det skulle va snyggt om hon hette typ bara Moulin :D
/Elvira :D

chili con carne.. ne ja skojja :p
/Elvira :D

#12 Hon är inte avand än fick låna med mamman då jag bara bor ca två kilometer från uppfödaren.Och hon är namnlös . Hon har inget pass. Jag har bara bilder på henne i min mobil men jag ska försöka att ta lite kort på henne i dag så jag kanske kan vissa upp min lilla juvel.
Om hon är en juvel och mörkfux (röd) så borde hon ju heta Ruby
…
Vill du ha ett långt fint namn, som lätt kan kortas ner till ett "arbetsnamn" eller vill du ha enbart ett "kort" namn?
Illusion of rubyred lava -> Lava
Paulina

#17 Det var kanske också ett alternativ till namn på din lilla juvel?
JUVEL.
Marsvin 4-ever
.

Nar är väl fint? Det är arabiska för Eld har jag för mig…

Penda är swahili och betyder kärlek
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Ja det finns ju en del på andra språk vilket då jag läst förslagen här kom att tänka på: SUNDARI det är visst indiska och betyder: Vacker flicka.
Kom även att tänka på då ju modern heter Elvira så kanske MADDIGAN varit gulligt?
Marsvin 4-ever
.

jag gillar faktiskt lava… fast stavining lawa
ja visst va det fint Alex kom på Lawa till den manen :) både tufft o fint
Jag röstar på Lava! :)
lurvponnyn.vimeddjur.se

Kirmizi - betyder "röd" på turkiska.
Jag tycker att dessa var fina :)
#2 Lawa
#7 Autumn
#9 Chili
Living Fire? Spirit of Fire? Dark Juvel? Corazón = hjärta på spanska..
Eller vara lite mytologisk? ;)
Amit, den egyptiska eldgudinnan.
Antha, Krigs- och kärleksgudinna.
Heqet, Pånyttfödelsens och fruktbarhetens gudinna.
Het, den Egyptiska gudinnan som styr över elden.
Sekhmet, Solgudinna. Hon porträtterades antigen som lejon eller en kvinna med lejonhuvud. När Ra blev arg för människornas jämmer och klagomÅl rev han ur ett av sina ögon och kastade det mot marken; under fallet förvandlades ögat till en hämndgudinna, Sekhmet.
Tefnut, Gryningens gudinna.
Isis, moder till allt liv.
:D

Madigan kanske skulle passa? Eller Pigeon (duva på engelska)
Flame eller Fireflame
Chestnut (kallas för chess)

Gaia, Freja, Embla, Idun, Athena, Paloma, eller kanske Luna.
#32 Vad fin bild och fint namn. :)

#32 Fint namn :)
*** Kärleken övervinner allt ***
otroligt söt :) bra namn du valde :)