Hubertusjakt 2008
vill bara tipsa om att jakten börjar närma sig…
http://www.wendesridande.se/hubertus.htm
här finns det en!!!
bilden är från förra årets jakt..

OJ det är ju snart!! Hur pass mkt kondis behöver vi?
#1 jo det går fort dit..ihh har anmält mig o Ludde samt Kefir och syrrans äldsta tjej..
Behöver väl inte vara i ngn superduper kondis men rider i 2-3h i blandat tempo(går inte fortare än våra uteritter ihop;-). Klarar han dem klarar han jakten…

datum o tid?
1/11 kl 9.30 samling
knuff uppåt…
Lisette ska du med????
Fy sjutton vad otäckt de verkar va med hubertusjakter :P
Skulle aldrig kunna hålla min pärla i en sånn där stor grupp med kusar och i en sjudundrans fart.
Nää fy, hubertusjakter verkar vara bäddat för olyckor :(
/Elin

Ser himla kul ut tycker jag, men det är knappast något för Folly som skulle bli extremt dyng-het ;)
*** Kärleken övervinner allt ***

Jag vill också!!
Hur hittar man nåt sånt lite längre från Skåne?

1 nov kör vi våran på ravlunda skjutfält (österlen), rider på stranden, skogen och öppna fält så najs så najs-.

#5 nej inte i år. hade gärna gjort det, men hon är för orutinerad. hon hade blivit jättenervös när alla galopperar iväg.
#8 google? linnea var väl med på en med haflingern hon hade?
#6 nej jakten är egentligen till för dem som har hästar som kan fixa "stimmet" hade det bara varit såna hästar had edet varit betydligt färre olyckor samt att det var ryttare som vet hur hästar ska hanteras :-) ex att man går inte nära okända hästar utan håller avstånd(sånt man lär sig på ridskolan det första man gör..) samt att inte rida om ngn när det itne finns tillräckligtm utrymme för det…DÅ hade det varit mkt lugnare…MEN vi har superkul när vi rider vi som håller oss längst bak;-)

puttar till mej själv
Puttar igen:-) sista anmälningsdatum snart…ihhh börjar bli nervös på riktigt nu!!!
bara för nyfikenhet skull… får hingtar vara med på sånna jakter?

Jag ska rida hubertusjakt i vartofta 1/11
#14 Varför skulle dom inte kunna det? Hingstar bör väl vara minst lika uppfostrade som andra. En ouppfostrad häst (oavsett kön) har inget där att göra.
Vi har själva varit med med två hingstar samtidigt. Inga problem alls. Jag stog t.o.m. och pratade med båda hingstarna i handen utan att de sa ett ljud. Både var väldigt väluppfostrade och vana vid andra hingstar och brunstiga ston.
Nu brunsar väl inte ston så ofta i november så den risken minskas ju automatiskt.
#16.. var bara nyfiken om dom fick var med eller inte (regelmässigt tänkt)… klart man måste ha pli på dom för att vara på ett sådant ställe…
Ingen aning om det finns en sån regel på "vår" jakt men kan inte tänka mig att de INTE får vara med, det är ju huvudsaken att de är välhanterade o det oavsett om det är hingst/valack eller sto…:-)

Isf får dom ändra den regeln till nästa år..
#19 hahaha det får dem allt göra, men tror INTE dem har ngn sådan regel men ska höra med dem i veckan…:-)
I morgon gäller det:-)
Ngn mer här inne som ska rida jakt där eller ngn annanstans?

#21 Jag ska till Grännabygden o rida jakt imorgon ^^

Rumpa, det hade jag glömt! Ville kolla ju! :/

med glömt! är på väg t malmö nu ju.
ah vad trist, kul om ni kommit!!!